През първата седмица след пазарния старт на новата игрова конзола от Nintendo тя почти не може да бъде намерена. В повечето магазини в САЩ Wii U е разпродадена. От компанията заявиха във вторник, че е от 18-ти ноември според вътрешни за фирмата данни са били продадени повече от 400 000 устройства, пише Wall Street Journal.
Производителят ще достави още конзоли на търговците на дребно, но търсенето просто е твърде голямо, казва Реджи Филс-Айме, мениджър на Nintendo America. „След като Wii U се появи на пазара, почти във всички региони е разпродадена". Nintendo заяви, че продажбите са били сравними с тези от преди шест години, когато беше представена първата конзола - Wii.
При това японската компания е спечелила и от т. нар. „Black Friday" през миналата седмица, традиционното начало на коледния бизнес, при което клиентите щурмуват магазините заради големите намаления. В Европа Wii U ще се появи на 30-и ноември.
Анализаторите и експертите от индустрията по-рано бяха изразили скептично настроение. Те не бяха сигурни дали новата игрова конзола, чиято основна характеристика е контролер с вграден таблет със сензорен екран, ще попадне на толкова благодатна почва, както и първото поколение Wii. Много инвеститори изразиха съмненията си, че Wii U ще успее да намери потребители в индустрия на стойност 78,5 млрд. долара, която таргетира главно мобилни устройства, като iPhone и iPad. Гейм приложенията за смартофони и таблети вече са на стойност 8,5 млрд. долара от световния пазар за игри.
Според данни на пазарните анализатори от NPD Group в САЩ браншът се бори от почти година със спадащи продажби както по отношение на игровите заглавия, така и по отношение на продажбите на самите устройства. Липсата на убедителен хардуер, на нови игри и икономическата несигурност накараха потребителите да се колебаят от покупки. В допълнение все повече нараства броят на собствениците на смартфони и таблети, които използват своите устройства, за да да играят и не инвестират повече пари в конзола.
Nintendo е първият голям производител на игри, който пусна на пазара нова конзола в тази нова среда. По този начин компанията възнамерява да противодейства на генералната тенденция. Защото и продажбите на Wii през последните месеци отчитат спад. В световен мащаб са били продадени над 100 млн. единици, обяви Nintendo. А на всяка една продадена конзола средно се падат по осем продадени игри.
Но и конкуренцията не е далеч. Sony и Microsoft вече разполагат с устройства, контролирани с движения, което отдавна бе силен аргумент в полза на Nintendo и Wii. И двете компании най-вероятно ще представят през следващата година новите поколения на своите конзоли.
Nintendo заяви, че в компанията са доволни от продажбите на Wii U, както и от търсенето на 30-те игри, които засега са на разположение за новата конзола. Така например освен собствената за компанията "New Super Mario Bros. U" налична е и "ZombiU" от Ubisoft Entertainment, в която потребителите ловуват зомбита. Продажбите на игри са особено важни за Nintendo. Компанията призна, че продава самата конзолата с цената ѝ от 299 долара под себестойност, така че с този бизнес е на загуба. С интерес наблюдателите проследяват случващото се в Nintendo. Очаква се за първи път от повече от три десетилетия насам компанията да отчете загуба.
„За нас е особено важно да продаваме софтуер, за да поддържаме лоялността на клиентите към конзолата", каза Реджи Филс-Айме, добавяйки, че целта на Nintendo е да подобри броя на продадените игри за всички свои конзоли. "Това е централната точка на нашия бизнес модел“.
В навечерието на продажбения старт Nintendo рекламира силно и офертите си за нови игри за Wii U. В тях се включват бестселъри, които са също така налични и за Xbox 360 на Microsoft и Playstation 3 на Sony. Но налице са и екслузивни заглавия и игри с права за по-нататъшно развитие като франчайз, като например "Super Mario Bros." и "Legend of Zelda".
Друга важна точка в стратегията на Nintendo в възможността за допълнителни оферти. Така например сега е възможно да се получи достъп до библиотеката на Netflix с хиляди филми и телевизионни предавания. Освен това японците предлагат и специални мрежови услуги, като например Miiverse - социална мрежа, която бе пусната миналата седмица.
Като цяло Nintendo е продала през изминалата седмица повече от 1,2 милиона игрови конзоли. Wii е миналата през тезгяха над 300 хиляди пъти, а мобилни конзоли, като 3DS, са били продадени повече от 250 000 пъти.