fallback

Panasonic се завръща на европейския пазар със смартфона Eluga

За следващата фискална година концернът иска да продаде 1,5 милиона устройства на Стария континент

09:44 | 22.02.12 г.
Автор - снимка
Създател

Panasonic официално обяви пускането на пазара на новия си смартфон Eluga, с който се завръща на европейския пазар. Той ще бъде официално представен на Mobile World Congress (от 27-и февруари до 1-и март) в Барселона. Според производителя името означава "elegant user-oriented gateway".

Panasonic Eluga е водоустойчиво устройство със стилен корпус, като предлага голям екран, двуядрен процесор Dual-Core-Prozessor OMAP4430, 8 МР камера и NFC. 

Смартфонът разполага с 4,3“ OLED дисплей с qHD резолюция (960х540 пиксела), има двуядрен процесор на 1 GHz от Texas Instruments, 1 GB RAM, 8 GB вградена памет + microSD слот.

Телефонът изглежда добре и на външен вид – той е изключително тънък – 7,8 мм и тежи 103 грама и ще се предлага с черен и сребрист цвят на корпуса.

Камерата на апарата е 8-мегапикселова с автофокус и стабилизатор на изображението, а освен това смартфонът разполага с HSPA+ поддръжка, Wi-Fi, GPS, Bluetooth, microUSB и NFC.

Според Panasonic батерията на Eluga с капацитет 1150 mAh е достатъчна за 240 минути разговори или 300 часа в стендбай режим. Ако батерията започне да се изтощава, специален модус за пестене на енергията деактивира всички неизползвани функции.

Като операционна система е преинсталирана Android 2.3.5 (Gingerbread). През лятото ще се очаква актуализация до Android 4.0 Ice Cream Sandwich.

Според Panasonic Eluga е само началото на серия от смартфони, които компанията ще пусне на европейския пазар. За следващата фискална година (1 април 2012 г. - 31 март 2013 г.) Panasonic има за цел да продаде 1,5 милиона смартфона на Стария континент. В световен мащаб японците очакват до края на фискалната 2015 (до 31-и март 2016 г.) да продадат 15 млн. устройства, в това число 9 млн. извън Япония.

През 2005 г. Panasonic се оттегли от европейския и китайския пазар заради силния ценови натиск на конкурентите си, за да се концентрира на родния си пазар. От началото на 2011 г. компанията продава в Япония смартфони с Android. Устройствата носят бранда Lumix, който се използва от концерна за дигиталните му камери.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:46 | 14.09.22 г.
fallback