Apple разширява присъствието си в Китай. От март и China Telecom ще може да продава смартфона iPhone в Народната република, заяви във вторник американският концерн, цитиран от CNBC.
По този начин Apple вече има договори с два от трите най-големи оператора. Досега iPhone можеше да се купи от обектите на China Unicom. Пазарният лидер China Mobile с повече от 600 млн. клиенти, засега не разполага с подходящата технология, за да разпространява iPhone. Клиентите му са ограничени до ползването на стандарта 2G, тоест GPRS и EDGE, ако ползват вносен iPhone. Устройствата, които не са произведени специално за китайския пазар, не могат да поддържат местния 3G стандарт TC-SCDMA.
В момента Apple се бори с няколко проблема на най-големия пазар на мобилни услуги в света. Пазарният дял на концерна в Китай отчита спад за второ поредно тримесечие за месеците между октомври и декември, като компанията отчита намаляване за сметка на по-евтини локални брандове, като Huawei Technologies и ZTE. Производителят на iPhone и iPad е на пето място през декември с пазарен дял от 7,5%.
Анализаторите приветстват новата стъпка на Apple. „Пазарният дял на iPhone в Китай ще нарасне сравнително бързо благодарение на сделката с China Telecom“, заяви Джейн Уанг от компанията Ovum.
Според очакванията на специалисти от преди седмица China Telecom би могла да продаде през тази година 1,4 млн. iPhone, ако сделката бъде сключена преди май. За 2013 г. предвижданията са за продадени между 2 и 4 млн. екземпляра на флагмана на Apple. Акциите на China Telecom приключиха търговията с ръст от 4%.
В Китай Apple е замесен и в сериозна правна битка. Компанията спори с местна фирма за правото да полазва наименованието „iPad“ за своите таблети. Освен това концернът е критикуван заради работните условия в своите китайски поддоставчици.
С почти 1 млрд. мобилни абонати за 2011 г. Китай е най-големият пазар за мобилни услуги. Броят на абонатите на мобилни услуги се е увеличил през януари с 1,2% до 987,58 млн., показват данни на трите телекома.