36% от всички купувачи на iPhone 4S преди това са имали смартфон с операционна система Android, Blackberry или Palm OS. Това е заключението на наскоро публикувано проучване на анализаторската компания Consumer Intelligence Research Partners (CIRP).
Сред тези, които са преминали към iPhone, 50 на сто имат или са имали Blackberry, 39% - устройство на Android и 10 на сто - модел от Palm, който по-късно бе придобит от HP.Още по-висок обаче е броят лоялни клиенти на Apple: 43% от купувачите на iPhone 4S са преминали към него от по-стар модел на Apple. Само 21% или не са имали смартфон досега, или са имали различна марка от всички назовани по-горе. Друг интересен факт: 42% е трябвало да прекрарят текущия си договор за телефона, за да преминат към iPhone 4S.
Въпреки агресивните цени на Apple за по-старите модели, 89 на сто от всички анкетирани от CIRP клиенти притежават най-новия модел на Apple, 21% дори и с максималната конфигурация от 64 GB памет.
„Apple е в състояние да поддържа високото търсенето от пускането на продукта и дори продава повече единици от по-висок клас, отколкото преди“, казва Джош Lowitz, основател на CIRP. „iPhone 4S отнема клиенти от другите производители - веднага след началото на кампанията само 18% от купувачите се преместиха от Android, Blackberry или Palm".
Освен това CIRP установява колко клиенти на Apple са стартирали с iPod или iPhone и по-късно са придобили система на Mac. Освен това клиенти, които сменят по-ранния си модел с актуален iPhone, е по-вероятно да придобият и устройства като Apple TV, AirPort или Time Capsule.
За анкетата си CIRP се е допитал до 6316 лица от САЩ. В крайната оценка обаче участват данните на 365 лица, които през октомври, ноември и декември действително са притежавали iPhone.