Последните два модела на iPhone са най-продаваните мобилни телефони в Съединените американски щати. Но това не означава, че са на мода сред младежта, категоричен е Мартин Фичтър, президент на HTC America.
На конференция в Сиатъл Фичтър разказал как закарал дъщеря си до колежа й в Портланд и решил да направи собствено проучване сред съучениците й.
Оказало се, че никой от тях няма iPhone. "Родителите ни имат iPhone-и", споделили младежите. И за да са различни от възрастните, започнали да ползват други марки смартфони като HTC, Samsung, дори продукти на китайски производители.
"Ние ползваме iPhone, но за децата ни това вече не е модерно", допълва самият Фичтър.
От mashable.com коментират, че президентът на HTC е предприел доста рискована атака срещу една от най-силните страни на iPhone – разбирането, че този смартфон е нещо модерно, нещо, което е хубаво да имаш, за да направиш добро впечатление.
А самият пример с проучване в студентско общежитие, че това разбиране не е напълно вярно, не изглежда кой знае колко сериозен.
От друга страна обаче Фичтър има известно право. Притежателите на iPhone като цяло са по-възрастни и по-богати, тъй като самото устройство е по-скъпо в сравнение с еквивалентните си от други марки.
Скорошно проучване показва, че най-голям брой притежатели на телефони с операционна система Android има сред хората с гимназиално образование и възраст между 18 и 34 години.