fallback

Кибер миналото е опасно за днешните младежи

Младите ще трябва да сменят имената си, за да избягат от „кибер миналото“, предупреждава генералният директор на Google

16:10 | 18.08.10 г.

Личните данни постепенно се превръщат в обществена информация, от която младите днес ще искат да избягат в бъдеще. Снимка: sxc.hu

Личният живот на младите хора днес е толкова добре документиран в интернет, че може да им се наложи да сменят имената си, когато пораснат, заяви главният изпълнителен директор на интернет компанията Google.

Ерик Шмид изказа предположение, че на младите хора може да им се наложи да променят самоличността си, за да избягат от нещата, които са вършили на младини. Събитията от тази част от живота им са запаметени в детайли в социалните мрежи като Facebook.

“Не вярвам, че обществото разбира какво се случва, когато цялата информация е достъпна, знае се и може да бъде видяна от всеки по всяко време“, казва Шмид пред Wall Street Journal.

В интервю пред изданието той изказва убеждението си, че всеки млад човек един ден ще бъде принуден да смени името си, за да се разграничи от смущаващи снимки и материали, които се съхраняват по страниците на неговите приятели в социалните медии.

55-годишният Шмид предвижда, че в бъдеще самата компания Google ще знае толкова много за живота на потребителите, че ще може да им помага да планират живота си.

Използвайки профилите на клиентите си, установявайки местоположението им посредством смартфоните, ще стане възможно потребителите да бъдат осведомявани за новостите в обкръжението им, както и да бъдат подсещани за задачи, които трябва да свършат.

„Опитваме се да установим какво е бъдещето на търсачките“, казва Шмид. „Една от идеите е да се направят така, че търсенето да става, без да е нужно да се изписва дума или символ“.

„Аз всъщност мисля, че повечето хора не искат Google да отговаря на техните въпроси. Те искат да им бъде казано какво е следващото нещо, което трябва да направят“.

Пример за това е, че поради факта, че Google знае горе-долу кой седи пред компютъра, от какво се интересува, кои са приятелите му, може да каже на потребителя от какви видове продукти има нужда, когато минава през магазина.

Това не е първият път, когато Ерик Шмид се изказва по въпросите за личната информация, която се публикува в интернет пространството. Миналата година той заяви: „Ако има нещо, което не искате никой да научава, може би на първо място не бива да го правите“, припомня вестник Тelegraph.

По-рано през тази година компанията бе осъдена от защитници на личната информация от десет страни, които се оплакаха от „разочароващо незачитане“ на личните им данни.

В писмо до Шмид, комисарят по информационните въпроси на Обединеното кралство Крис Греъм се обедини с колегите си от Канада, Франция, Германия и Италия и изрази загрижеността си относно защитата на личната информация в проектите Street Map и социалната мрежа Buzz.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:06 | 12.09.22 г.
fallback