Платформата Booking Holdings отчете брутни резервации, които отговориха на прогнозите, но резервациите за нощувки по време на празничния период в платформите на компанията не съвпаднаха с очакванията, като причина за остава продължаващото негативно влияниет на омикрон варианта върху пътуванията по света, пише Bloomberg.
Цената на акциите, която първоначално се повиши след новините, след това се раздели с ръстовете и се понижи с 8,9% по време на следборсовата търговия.
Брутните резервации на компанията, които обхващат всички туристически услуги, с изключение на анулациите, са се увеличили със 160% до 19 млрд. долара за последното тримесечие на годишна база. Приходите са се удвоили до 2,98 млрд. долара. Средната прогноза на анализаторите беше за 19 млрд. долара резервации и 2,88 млрд. долара приходи от продажби, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Въпреки че отговориха на прогнозите на Wall Street, брутните резервации все още са под нивата отпреди пандемията. Показателят достигна почти 21 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2019 г. Резервираните нощувки за периода, приключил на 31 декември миналата година, са 151 млн., спрямо очакваните 165,9 млн. Компанията отчете 191 млн. резервирани стаи през четвъртото тримесечие на 2019 г.
И все пак главният изпълнителен директор Глен Фогел изрази предпазлив оптимизъм за настоящата година.
„Окуражен съм от значителното подобрение на резервациите, което видяхме досега през първото тримесечие“, коментира Фогел. „Вярвам, че сме добре позиционирани, докато търсенето на пътувания се възстановява. Но очакваме все още да има периоди, в които Covid негативно ще влияе върху тенденциите в пътуванията през годината“.
Като се изключат някои разходи, печалбата за периода е достигнала 15,83 долара на акция спрямо прогнозата за 13,50 долара на акция.
Повечето туристически компании надминаха очакванията за четвъртото тримесечие въпреки несигурността и отменените полети заради омикрон варианта. Expedia Group и Airbnb заявиха, че сътресенията от вируса вече не са толкова тежки. Airbnb намери ниша в предлагането на краткосрочни наеми, които позволяват на служители „да работят и живеят навсякъде“. Това направи 2021 г. „най-добрата“ година в историята на компанията, обяви главният изпълнителен директор Брайън Чески.
Booking има силно присъствие по света и близо 90% от приходите ѝ за 2020 г. дойдоха от международния ѝ сегмент. Пътуванията се забавиха през декември както по отношение на международния, така и на вътрешния транспорт, а анулираните резервации са над нивата за четвъртото тримесечие на 2019 г., посочва главният финансов директор Дейвид Гулден след представянето на финансовите резултати.
Въпреки това той каза, че компанията наблюдава по-силни признаци на възстановяване от този месец. Нощувките през първата половина на февруари са близо до нивата от 2019 г., с особено силен растеж в САЩ. Трансграничните пътувания се възстановяват добре и в Европа.