fallback

Wizz Air очаква по-малка авиоиндустрия след пандемията

Нискотарифната авиокомпания очаква да се върне към нивата си през 2019 г. веднага след изчезването на коронавируса

18:27 | 20.10.20 г.

Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Светът ще има по-малка авиационна индустрия в резултат на коронавирусната криза, тъй като много авиопревозвачи с частно финансиране ще потънат, а правителствата пръскат „добри пари за лошите“, за да задържат националните шампиони над водата, заяви главният изпълнителен директор на Wizz Air, цитиран от Ройтерс.

Най-тежък ще е ударът за традиционните авиокомпании, разчитащи на звездообразна мрежа и бизнес трафик, но Wizz очаква търсенето на собствените й евтини билети и директни полети да се възстановят бързо след затихването на пандемията, казва съоснователят на авиокомпанията.

Wizz цели да разшири разликата между разходите за единица продукция в сравнение с останалата част от авиационната индустрия благодарение на редовните доставки на нови самолети Airbus, заяви главният изпълнителен директор Йозеф Варади.

Съоснована през 2003 г. от Варади, бивш ръководител на несъществуващия вече унгарски национален превозвач Malev, Wizz Air е една от най-големите нискотарифни авиокомпании в Европа с фокус основно върху централните и източните части от Стария континент.

По време на уебинар, организиран от базирания във Великобритания Aviation Club, Варади разкритикува липсата на политическа координация за ограниченията за пътувания и други мерки за справяне с кризата и призова държавните ръководители да обръщат повече внимание на последиците за икономиката.

Десетки страни в света, включително Франция и Германия, предоставят различни форми на държавна подкрепа или придобиват по-големи дялове в националните си авиокомпании, за да им помогнат да оцелеят по време на кризата, която рязко намали търсенето на пътувания.

Но индустрията затъна в непоследователни правила за пътувания и карантина, които според авиокомпаниите отчасти са причина хората да ограничават пътуванията си със самолет.

„Колкото до Wizz, в момента, в който COVID изчезне, мисля, че ще се завърнем на нивата от 2019 г.“, убеден е Варади. „Не можем да се движим много бързо, но проблемът не е търсенето на потребителите, а наложените ограничения от правителствата“, смята той.

Wizz работи наполовина на обичайния си трафик в момента, уточни Варади.

Въпреки че доставките на самолети намаляват рязко, тъй като авиокомпаниите се борят да запазят ликвидни средства, Wizz Air продължава да прибавя самолети Airbus към флотилията си по време на кризата. Заедно с индийската IndiGo те съставляват около една четвърт от доставките на Airbus.

За малък брой авиокомпании като Wizz Air, които имат инвестиционен рейтинг, все още съществуват възможности за набиране на финансиране, изтъкна Варади. Той каза още, че Wizz е отворена и за други партньорства в чужбина, след като създаде стартъп в Абу Даби и разшири присъствието си във Великобритания, където ще продължи да инвестира след Brexit.

Wizz Air Abu Dhabi, съвместно дружество между унгарската нискотарифна авиокомпания и държавната холдингова компания на Абу Даби ADQ, получава сертификат за въздушен оператор, въпреки че стартирането на компанията беше засегнато от забраната за чуждестранни посетители заради коронавируса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:04 | 14.09.22 г.
fallback