Индустрията за частни самолети отбелязва бързо възстановяване от кризата с коронавируса, тъй като нови клиенти, които преди никога не са ползвали частни самолети, сега се насочват към тези предложения, за да избегнат тълпите и опашките при масовите полети, пише CNBC.
Въпреки че търговският трафик е на ниво около 15-17% от миналогодишния, частните полети са със 70% повече от нормалното, сочат данни на индустрията и на Private Jet Card Comparisons.
Част от чартърните компании за частни самолети дори работят над миналогодишния си капацитет. Ръстът е свързан почти изцяло с новите клиенти, привлечени от възможността да летят самостоятелно заради притеснения за здравето и от по-ниските цени.
Майските регистрации на нови клиенти при лидера в индустрията NetJets са над два пъти повече от обичайното за месеца, твърди Пат Галахър, който е президент по продажбите, маркетинга и услугите. Май е бил най-силният месец по брой нови клиенти от декември 2007 г., когато е бил предходният пик за индустрията.
PrivateFly, брокерът на частни чартърни самолети, е записал 85% ръст на заявките през първите две седмици на юни спрямо същия период миналата година. Sentient Jet, част от Directional Aviation, твърди, че компанията е продала над 5000 летателни часа от началото на април, като половината са дошли от нови клиенти.
Глобалната чартърна компания Vista Jet се е върнала до 85% от предпандемичния си трафик в Съединените щати, твърди главният ѝ изпълнителен директор Томас Флор. Той твърди, че 71% от всички нови клиенти са хора, които никога преди не са имали програми или членство за частни самолети.
Въпреки че бизнес пътувания почти няма, компаниите за частни самолети твърдят, че личните пътувания от заможни пътници, много от които са по-възрастни, са нараснали значително.
Сред причините за по-големия интерес са по-ниските цени. Някои полети са с 30% до 50% по-евтини, отколкото бяха преди година, което доближава цената до тази на места в първа или бизнес класа.