Китайската туристическа индустрия е напът да се върне към нормалната си активност преди летния сезон, твърди главният изпълнителен директор на най-големия туристически сайт в страната Trip.com.
Джейн Сън коментира пред CNBC, че се надява, че нейната компания може да посочи пътя към възстановяването на една от индустриите, които бяха най-силно засегнати от пандемията на коронавируса.
„Уверени сме, че със силните мерки за контрол от страна на правителството, ще успеем да поведем Китай към възстановяване“, посочва Сън.
Коментарите на Сън бяха направени в момент, в който председателят на Trip.com Джеймс Лян, започва турне, насърчаващо пътуванята в страната, което съвпада с премахването на мерките за ограничаване на пандемията, които държаха китайските граждани затворени в домовете им в продължение на месеци.
„Наблюдаваме ръст на обема на пътуванията в Китай, така че сме уверени, че в рамките на няколко месеца вътрешните пътувания в Китай ще се възстановят“, допълва Сън.
Trip.com, която притежава Skyscanner, беше една от туристическите компании, които първи пострадаха от коронавируса, тръгнал от Ухан, Китай. През януари фирмата обеща да плати за здравните грижи за заразените си клиенти, а през март обяви, че лидерите ѝ ще намалят заплатите си, за да ограничат загубата на компанията.
Въпреки това Сън твърди, че бизнесът се готви да възобнови активностите си. След подновяването на вътрешните пътувания в Китай, следващата стъпка ще е да се работи с други азиатски страни, които се справят с вируса, като Сингапур, Япония и Корея, за да се обсъди отслабването на сегашните рестрикции за пътувания, допълва Сън.
„Смятам, че това ще бъде много добро за индустрията, много добро за икономиката“, коментира тя.