fallback

Как ще се променят пътуванията през 2020 г.?

Ако пътуването се превърна в нещо като състезателен спорт през последните 10 години, то тази тенденция започва да се променя

21:34 | 23.12.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Последните 10 години се определят като десетилетието, през което пътуванията станаха много по-достъпни. Разрастването на краткосрочните услуги за настаняване и бързият растеж на бюджетните авиокомпании улесняват пътешествията по цялото земното кълбо и ги правят по-интригуващи. А социалните медии ни отвеждат до далечни кътчета в търсене на „автентични“ и „неоткрити места“ и ни вдъхновяват да пресъздаваме ефектните снимки на инфлуенсърите.

Но ако пътуването се превърна в нещо като състезателен спорт, то тази тенденция започва да се променя, съобщава Bloomberg. Оказва се, че да посетите всяка страна по света преди да навършите 40 години или да разгледате повече от три града по време на уикенд пътуване може да бъде доста изтощително.

Голямото разнообразие от канали за резервация и източници на вдъхновение оставя пътешествениците объркани, карайки ги да измислят как да увеличат максимално всяка минута от ценните си ваканционни дни.

„Бавно пътуване“

Ето защо набира сила идеята за „бавното пътуване“, което ви позволява да усетите автентичната атмосфера на дадено място, като просто останете там за по-дълго време. Освен че предполага по-спокоен отдих, идеята също така е по-устойчива и екологична. Тя подчертава по-голямата част от тенденциите, които ще преобразуват начина, по който мислим за пътуванията ни през 2020 г. и след това.

Насладете се на пътуване с нулев въглероден отпечатък

Освен компенсиране на въглеродните емисии от полетите през 2020 г. тази тенденция ще отиде много по-далеч. Компанията Cool Effect ще пусне инструменти, които ще ви помогнат да компенсирате въглеродните отпечатъци от вашите круизни ваканции. Няколко авиокомпании, включително EasyJet, си поставят цели да компенсират емисиите на целия си флот. Туроператорите също започват да действат в тази посока. През 2019 г. Natural Habitats започна да предлага маршрути с нулев въглероден отпечатък.

Градините са новата атракция на хотелите

В изключително забързания ни живот няма много идилия и може би затова градините стават все по-популярна хотелска функция. Звучи странно, почти скучно, но все пак това е факт. По този начин вече можете да общувате с природата на места като Гленийгълс, емблематично шотландско имение, което акцентира върху автентичната местна флора, вместо върху вносните растения. В 300-годишния замък Дромолeнд в Ирландия можете да отидете на официална обиколка в градината с главния градинар на имота Дороти Мадън.

Ваканцията ви ще започне преди да напуснете дома си

Ако резервирате вила в Las Ventanas al Parais през следващата година и ако живеете в избрани градове, например Чикаго, Ню Йорк или Сан Франциско, престоят ви ще започне още преди да се отправите към летището. Резортът ангажира икономи, които ще дойдат до входната ви врата, ще ви закарат до мястото, от където трябва да заминете и ще ви обгрижват по време на пътя. Също така услугата се предлага и по пътя обратно към дома, за да удължите радостта от това да сте на почивка възможно най-дълго.

Луксозни  „all inclusive” хотели

Няколко от най-големите новооткрити хотели за 2019 г. бяха от необичайна категория разнообразие: луксозни „all inclusive” курорти. Дори Marriott International се присъедини към тази тенденция. През октомври компанията придоби марката Elegant Hotels и реновира всичките си седем хотелa на Карибите. Според президента на Marriott Арн Соренсън, „има силно и нарастващо потребителско търсене на премиум и луксозни места за настаняване в категорията „all inclusive”.

Някои „all inclusive” модели са предназначени да гарантират, че ще изразходвате целия си бюджет за ваканция на едно място. Но по дефиниция те би трябвало да освободят потребителите от това да плащат за всяка допълнителна услуга, която се предлага в хотела, като курсове по керамика, часове по въздушна йога, езда или дегустация на вино.

Клубовете за пътуване отново са на мода

Туристическите клубове може да ви накарат да се замислите за старомодни агенции, които продават екскурзии с отстъпки чрез общи брошури, но в наши дни те се превръщат в нещо съвсем друго. Оказват се един от най-сложните начини за резервиране на пътувания. Inspirato Pass е абонамент, който започва от 2500 долара на месец, като в цената са включени колкото се може повече нощувки в партньорски хотели, луксозни домове или дори на круизни кораби. Включени са и някои ексклузивни преживявания като VIP достъп до спортни събития например. Ако искате да резервирате повече от едно пътуване наведнъж или пътувате с вашия партньор, цената постепенно става по-висока.

СПА предложенията ще използват високи технологии

Последната уелнес капсула с виртуална реалност току-що дебютира в хотел Four Seasons Resort на о.Оаху. За устройството, подобно на космически кораб и наречено Sensync, се твърди, че „нулира“ мозъка, манипулирайки всички пет сетива. По време на пътуването от 20 до 80 минути виртуалната слушалка „отвежда“ гостите в дълбоко пространство на океанските заливи или дзен градини, докато машината възпроизвежда характерни звуци и миризми, симулира вятър, променя температурата и използва реални данни за вашето дишане и сърдечна честота, които гарантират, че се успокоявате.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:43 | 13.09.22 г.
fallback