fallback

Китайските туристи се насочват към нетипични за тях дестинации

Туристите от континенталната част на страната търсят все повече места, където да няма големи тълпи от посетители

14:17 | 12.10.17 г.

Миналата седмица 6 млн. китайски туристи са пътували в чужбина по време на националните почивни дни, а това вероятно означава добри приходи за традиционните туристически дестинации като Лондон и Париж. Но все повече хора, пътуващи от Китай, поемат на път със семействата си, отправяйки се към по-нестандартни места, пише CNBC.

Повече от 700 млн. души са пътували в Китай по време на Златната седмица между 1 и 8 октомври, сочат данни на правителството. И макар голяма част от туристите да са се възползвали от свободното време, за да посетят дългогодишните им любими дестинации в Азия, има индикации, че други страни все повече привличат вниманието им.

Четири от петте най-популярни дестинации в чужбина за китайските туристи в рамките на осемдневната ваканция са в Азия, сочи компанията за туристически резервации Trivago. Сред тях се нареждат Хонконг, Токио, Осака и Банкок, а Париж е единственият европейски град в топ 5.

Новите горещи дестинации

Отвъд тези утвърдени за почивка места туристите от континенталната част на Китай стават все по-големи авантюристи. Това са „новите горещи дестинации“, които се радват на над 50% ръст на броя на туристическите резервации тази година според Ctrip. Тези нови любими локации са Мароко, Турция, Обединените арабски емирства, Чехия, Финландия, Австрия, Германия, Виетнам, Камбоджа и Италия.

Освен по-голямо желание за посещения на тези места, има и все по-голямо търсене на по-персонализирани ваканционни преживявания, сочат пазарните проучвания. Според Ctrip сред нещата, които все повече китайски туристи търсят, са „избягването на големи тълпи“, липсата на места за пазаруване и частните туристически гидове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:11 | 08.09.22 г.
fallback