fallback

Макао залага на нова стратегия за привличане на туристите

Кулинария, култура и история са част от новите приоритети на района

12:23 | 15.04.17 г.

Чуждестранните посетители са все по-обичайна гледка в Макао – хазартният център, който се опитва да диверсифицира своя икономически модел, който зависеше от заможните представителите от континенталната част на Китай от повече от десетилетие, предава Ройтерс.

През последните две години Макао се сблъска с по-малкия брой залагащи от Китай, след като президентът на страната Си Дзинпин започна антикорупционна кампания. Същевременно икономиката забави темпа си на растеж.

Сега правителството послуша призивите за препозициониране на Макао като туристическа дестинация, след като броят на чуждестранните посетители нарасна с 8% миналата година спрямо 2015 г., в сравнение с тези от континенталната част на Китай, Хонконг и Тайван.

Някога Макао беше място с не особено привлекателни хотели и по-слаб нощен живот, но след връщането му на Китай през 1999 г. заложи на нови курорти, музикални фестивали и дори на международно състезание за фойерверки.

Играчите от Китай, Хонконг и Тайван представляват 90% от всички посетители, но вече се наблюдават някои промени. Измежду китайските посетители започнаха да се прокрадват все повече чужденци.

"Искаме само да разгледаме стария град. Интересуваме се повече от туристическите атракции“, коментира Рейчъл Мъмбърсън, 33-годишна учителка от Сингапур. „Определено не сме дошли, за да залагаме“.

Очаква се хотелските стаи да се увеличат с 40%, а двата нови големи курорта, които са планирани, ще отворят врати в следващите две години - в момент, в който приходите започнаха да се възстановяват заради връщането на VIP играчите.

Макар че приходите, генерирани от по-заможните играчи, трудно ще бъдат заместени скоро, разходите на човек от чужбина се увеличават, а туристите от Сингапур, Япония и Малайзия почти достигат броя на тези от континенталната част на Китай, сочат правителствени данни за четвъртото тримесечие.

"През последното десетилетие ние разчитахме предимно на туристи от континентален Китай“, коментира Агнес Лам, ръководител на Macau Civic Power, организация, която се фокусира върху политическите и социални проблеми. „Смятам, че увеличението на броя на чужденците е много важно за Макао и всъщност ще направи туристическата индустрия по-здрава“.

Както Макао, така и Хонконг са „специални административни райони“ и имат някои свободи, които не се допускат в континенталната част от Комунистическата партия. Както в Хонконг, така и в Макао, търговците на дребно и местните компании се насочиха към туристите от континенталната част, предлагайки козметика, бижута и дори сухо мляко, което доведе до затварянето на малки магазини.

Експерти от индустрията призовават Макао да се отличи от конкурентните хазартни хъбове, които се появяват навсякъде в Азия – от Филипините и Сингапур до Япония. От своя страна, властите отговориха, като заложиха повече на история, култура и кулинария, а не толкова на фокус върху казината. Властите инвестираха в маркетингови кампании от висок клас.

„Макао е неизвестно в Европа“, твърди 68-годишният Кърт Айнщайн, който идва от Швейцария заедно със съпругата си. „Никой не знае за Макао“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:43 | 11.09.22 г.
fallback