Общо 215 млрд. долара са похарчили китайските туристи в чужбина миналата година. Много повече от всички останали. А сумата ще продължи да расте, тъй като китайските граждани стават все по-богати и пътуват все повече - със самолети, влакове, а все по-често и с кораби, пише CNN.
Всъщност круизите преживяват истински бум. Броят на китайците, отишли на круиз, се е увеличил повече от три пъти между 2012 и 2014 г. до 697 хил. души според CLSA. Това прави Китай седмия най-голям пазар на круизи в света, а CLSA твърди, че той има потенциала да заеме челното място някой ден.
По думите на главния изпълнителен директор на Royal Caribbean International Майкъл Бейли има огромен ръст на круизните пътешествия в Азиатско-тихоокеанския регион. Неговата компания е сред големите международни оператори, които печелят от тази тенденция.
Най-технологично напредналият кораб на Royal Caribbean - Ovation of the Seas, се отправи директно към Китай, след като беше доставен по-рано тази година. Неговото пристигане помогна за увеличаване с над 40% на броя на пасажерите, които Royal Caribbean може да настани в Китай.
Carnival, най-големият круизен оператор в света, също залага на това, че пазарът ще се разраства. В момента компанията има шест кораба, базирани в Китай, а още три ще бъдат добавени към флота ѝ през следващата. Два други пък ще са готови до 2020 г.
Третият най-голям играч в индустрията Norwegian Cruise Line подготвя корабите си, така че да отговарят на китайския вкус. Това означава повече места за пазаруване и хазарт, както и нови ресторанти.