Сайтът за туристически прегледи и коментари TripAdvisor отчете по-високи приходи за тримесечието от очакваното, благодарение на факта, че повече потребители са резервирали хотелски стаи, използвайки нейната нова система, която позволява директни резервации през сайта ѝ, предава Ройтерс.
Резултатите следват силния отчет на туристическата онлайн компания Expedia и показват, че търсенето на пътувания на ключови пазари като САЩ и Европа е стабилно въпреки притесненията за забавянето на растежа на световната икономика.
Акциите на компанията скочиха с близо 19% до 64,72 долара за брой, отбелязвайки най-големия си ръст в рамките на ден от повече от четири месеца.
Expedia, най-голямата онлайн компания, предоставяща туристически услуги по резервации, в сряда прогнозира голям ръст на финансовите си резултати за 2016 г. Книжата на компанията скочиха с около 10% в четвъртък.
Въпреки глобалната икономическа нестабилност търсенето на пътувания в САЩ не се е забавило и се развива добре, твърди анализаторът на Cantor Fitzgerald Нeвед Кан.
TripAdvisor, която притежава сайтове като Tripadvisor.com и Oyster.com, разшири своите възможности за директно резервиране в още девет страни през четвъртото тримесечие и заяви, че тя ще стане достъпна по целия свят през първото тримесечие на 2016 г.
Функцията, която беше пусната в САЩ и Великобритания през 2014 г., позволява на пътуващите да си резервират нощувки директно през уебсайта, вместо да бъдат пренасочвани към сайтовете на трета страна.
Приходите на TridAdvisor от дисплейна реклама са нараснали със 17% през четвъртото тримесечие, което приключи на 31 декември, но базираните на клик приходи от реклама, които са най-големите ѝ, са спаднали с 1 на сто заради силния долар.
Приходите от абонаменти пък са скочили с 23%.
По думите на главния финансов директор Ернст Тюнисен компанията вижда ясни признаци, че хората използват повторно услугата.
„Резервиращите нощувки все повече се връщат в TripAdvisor, за да завършат процеса по резервация, който са започнали по-рано, но са изоставили“, коментира той.
TripAdvisor обяви, че очаква маржът на печалбата ѝ да се увеличи през 2017 г., тъй като растежът на приходите се възстановява благодарение на глобалното пускане на резервациите на момента през 2016 г.
Като се изключат някои елементи, TripAdvisor генерира печалба от 45 цента на акция. За сравнение, очакванията на анализаторите бяха за 33 цента на акция.
Приходите са нараснали със 7,3% до 309 млн. долара, надминавайки средната оценка на анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters I/B/E/S, за 298,7 млн. долара.