fallback

Китайските туристи в Южна Корея предпочитат все повече местните марки

Световните луксозни брандове остават на заден план на фона на по-ниските разходи на китайците по време на път

18:01 | 07.02.16 г.

Китайските посетители в Южна Корея купуват по-малко глобални луксозни марки като Louis Vuitton и Chanel, предпочитайки по-евтините местни марки. Това се случва на фона на тенденцията по-млади и независими туристи да се превръщат в по-голям дял от пътуващите, предава Ройтерс.

Привлечени от “корейската вълна” на износ на култура - от сапунени опери и корейска поп музика до мода, търсещите по-евтини стоки млади китайски посетители се насочват към по-автентични и не толкова скъпи места за пазаруване.

Южна Корея изостава само след Тайланд като чуждестранна дестинация за китайците, чиито големи разходи за пазаруване помагат на Южна Корея да създаде най-големия пазар за безмитна търговия.

Акцентът върху стойността ще окаже допълнителен натиск върху глобалните търговци на луксозни стоки, които вече се борят със забавянето на продажбите в Китай след годините на огромен растеж, тъй като антикорупционната кампания на правителството оказа влияние върху големите разходи за скъпи подаръци.

“Можете да купите от тези големи марки навсякъде и всъщност е по-евтино да се сдобиете с техни стоки в други страни, в сравнение с цените в Южна Корея”, твърди 21-годишата Джу Син, която пазарува в магазина Stylenanda в Сеул. “Тъй като сме тук, трябва да пазаруваме местни марки”.

Средните цени на най-продаваните артикули на световните луксозни марки в Южна Корея са по-ниски от тези в Континентален Китай, но все още са по-високи от тези в Европа, Сингапур и Дубай, сочат данни на HSBC.

Безмитните магазини в Сеул посочват, че най-продаваните марки през 2015 г. са местни и те са изпреварили имена като Louis Vuitton, Chanel и Cartier на Richemont.

“Това не означава непременно, че търговците на луксозни стоки на дребно трябва да пуснат по-евтини стоки на пазара, но те трябва да бъдат по-адекватни от гледна точка на цените”, твърди Ерван Рамбург, анализатор на HSBC в Хонконг.

Броят на китайските туристи в Южна Корея спадна с 2,3% през 2015 г. до около 6 млн. души. Въпреки това прогнозата на CLSA е, че ръстът на китайския вътрешен трафик ще скочи с 28% през 2016 г., тъй като е започнал да се възстановява през септември. Южнокорейското правителство очаква рекордните 8 млн. посетители тази година.

Китайските туристи в Южна Корея са все по-млади. Делът на тези, които са между 20-40-годишни е нараснал до 46,1% миналата година от 40,9% през 2013 г., сочат правителствени данни.

По-възрастните туристи обикновено пътуват на групи и са водени заедно по магазините, младите китайци са по-информирани за това какво искат, пътуват независимо и харчат по-малко за пазаруване. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:11 | 13.09.22 г.
fallback