fallback

Туризмът в Париж понася последиците след атаките от миналия месец

Air France-KLM обяви, че приходите ѝ са намалели с 50 млн. евро, а хотелите отчитат с 15-20% по-малко гости

16:36 | 08.12.15 г.
Автор - снимка
Редактор

Смъртоносните терористични атаки от миналия месец в Париж са намалили сериозно приходите на Air France, съобщава CNN Money.

Алиансът Air France-KLM заяви във вторник, че приходите ѝ през ноември са се понижили с 50 млн. евро в следствие на атаките. 

Терористите отнеха живота на 130 души в Париж на 13 ноември. Атаките парализираха града в продължение на дни и се отразиха пагубно на жизненоважния туристически сектор, тъй като много посетители отмениха пътуванията си.

Air France-KLM съобщи, че коефициентът на пътническо натоварване, който измерва колко пълни са полетите, се е понижил с 0,9 процентни пункта след атаките.

Френско-холандската група заяви, че очаква събитията да продължат негативното си влияние върху броя на пътниците през следващата година, но все пак това влияние ще бъде „много ограничено“.

Атаките са помрачили и перспективите за крехкото икономическо възстановяване на Франция. Във вторник централната банка на страната намали прогнозата си за ръста през четвъртото тримесечие до 0,3% от 0,4%.

Франция тъкмо се завърна към растеж след дълъг период на застой. Икономиката ѝ се е разраснала с 0,3% през третото тримесечие, като прогнозите бяха за ръст от 1,1% през тази година.

Хотелите, ресторантите и други развлекателни дейности също са пострадали от терористичните атаки, заяви централната банка.

Туризмът е индустрия номер едно в Париж. Той генерира приходи за над 21 млрд. евро от близо 46 млн. посетители на града през миналата година. Около 500 000 работни места в Париж и най-близките региони разчитат на сектора.

Министърът на икономиката Емануел Макрон заяви, че хотелите в Париж отчитат спад от между 15% и 20% на броя на гостите си в седмицата след атаките, а броят на посетителите в ресторантите се е понижил с 10%.

Броят на туристите, които са отнели пътуванията си до града през седмицата след атаките е скочил с 21% спрямо същата седмица през миналата година. Резервациите за Коледа – обикновено натоварен период за Париж, са с 13% по-малко след атаките.

През миналата седмица и нискотарифната авиокомпания Ryanair обяви, че намалява цените на билетите от Великобритания до Париж в отговор на спада в търсенето след атентатите, но заяви, че не очаква по-ниските цени да имат съществен ефект върху финансовите резултати на компанията.  Скандинавският превозвач SAS също обяви спад на търсенето на пътувания до Париж и Брюксел, но добави, че равнището на трафика вече се връща към нормалното.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:34 | 10.09.22 г.
fallback