Lemurs' Park, разположен в близост до столицата на Мадагаскар, е смятан за една от най-известните забележителности в града, но това не личи от броя на посетителите му в момента. В събота, когато обикновено има най-много хора, в парка могат да се видят само малки групи туристи.
Туроператорите обвиняват едномесечната стачка на авиопревозвача Air Madagascar за големия отлив на туристи.
Но един от ветераните в Lemurs' Park Ракотомамони Андианантоанина твърди, че една от причините да има по-малко посетители е опустошената икономика.
"През 2008 г. туризмът в Мадагаскар беше много развит. Но след 2009 г. имаше политически сътресения, така че туристите ставаха все по-малко и по-малко“, допълва той.
Минната индустрия понесе удара на ниските цени на стоките в световен мащаб, ето защо правителството видя в туризма възможност да се стимулира растежът и създаването на работни места в една от най-бедните нации в света.
Рекламирайки своите гори, рифове, странни и красиви растения и животни, властите искат до 2020 г. Мадагаскар да е посещаван от 1 млн. туристи годишно. Това е пет пъти повече от миналогодишните посетители и два пъти повече от пика, достигнат през 2008 г., когато 380 хил. души посетиха бившата френска колония.
Мадагаскар дори има амбициите да се конкурира за по-платежоспособните посетители на Мавриций и Сейшелските острови като дестинация за медени месеци, където европейските богаташи ходят на почивки от десетилетия.
Но първо лидерите на четвъртия най-голям остров в света трябва да решат двата най-големи проблема на туризма – зле управляваната държавна авиокомпания и лошата политическа система, която поражда нестабилност. Усилията за подобрения и в двете посоки засега не са пожънали успех.
Туроператорите се оплакват от монопола на Air Madagascar, посочвайки, че посетителите са недоволни от високите цени и допълнителните разходи за вътрешни полети, необходими, за да се избегнат лошите пътища. Кратките полети на територията на страната струват най-малко 50 долара в Кения, докато в Мадагаскар са по 300 долара.
Министърът на туризма заяви, че стачките са принудили правителството да позволи по-голяма конкуренция, включително и за вътрешните полети. Властите са провели разговори с Kenya Airways и Air France за пускането на нови международни линии, които да отворят пазарите в Африка, Азия и Северна Америка.
И все пак Мадагаскар остава място, което звучи особено привлекателно за туристите.
„Невероятно е как можете да пътувате шест часа и от пустиня да отидете в тропическа гора“, коментира 19-годишният Брайтън Оли Титиуин, който е доброволец, грижещ се за опазването на морската среда в региона.
"Морето, планините и животните тук са уникални“, посочва Полин Жофроа, 22-годишна туристка от Франция. „Определено ще се върна“, планира тя.