fallback

Мадагаскар иска отново да се превърне в туристически рай

Политическите сътресения и проблемите с транспорта в страната отблъскват посетителите

12:31 | 09.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Lemurs' Park, разположен в близост до столицата на Мадагаскар, е смятан за една от най-известните забележителности в града, но това не личи от броя на посетителите му в момента. В събота, когато обикновено има най-много хора, в парка могат да се видят само малки групи туристи.

Туроператорите обвиняват едномесечната стачка на авиопревозвача Air Madagascar за големия отлив на туристи.

Но един от ветераните в Lemurs' Park Ракотомамони Андианантоанина твърди, че една от причините да има по-малко посетители е опустошената икономика.

"През 2008 г. туризмът в Мадагаскар беше много развит. Но след 2009 г. имаше политически сътресения, така че туристите ставаха все по-малко и по-малко“, допълва той.

Минната индустрия понесе удара на ниските цени на стоките в световен мащаб, ето защо правителството видя в туризма възможност да се стимулира растежът и създаването на работни места в една от най-бедните нации в света.

Рекламирайки своите гори, рифове, странни и красиви растения и животни, властите искат до 2020 г. Мадагаскар да е посещаван от 1 млн. туристи годишно. Това е пет пъти повече от миналогодишните посетители и два пъти повече от пика, достигнат през 2008 г., когато 380 хил. души посетиха бившата френска колония.

Мадагаскар дори има амбициите да се конкурира за по-платежоспособните посетители на Мавриций и Сейшелските острови като дестинация за медени месеци, където европейските богаташи ходят на почивки от десетилетия.

Но първо лидерите на четвъртия най-голям остров в света трябва да решат двата най-големи проблема на туризма – зле управляваната държавна авиокомпания и лошата политическа система, която поражда нестабилност. Усилията за подобрения и в двете посоки засега не са пожънали успех.

Туроператорите се оплакват от монопола на Air Madagascar, посочвайки, че посетителите са недоволни от високите цени и допълнителните разходи за вътрешни полети, необходими, за да се избегнат лошите пътища. Кратките полети на територията на страната струват най-малко 50 долара в Кения, докато в Мадагаскар са по 300 долара.

Министърът на туризма заяви, че стачките са принудили правителството да позволи по-голяма конкуренция, включително и за вътрешните полети. Властите са провели разговори с Kenya Airways и Air France за пускането на нови международни линии, които да отворят пазарите в Африка, Азия и Северна Америка.

И все пак Мадагаскар остава място, което звучи особено привлекателно за туристите.

„Невероятно е как можете да пътувате шест часа и от пустиня да отидете в тропическа гора“, коментира 19-годишният Брайтън Оли Титиуин, който е доброволец, грижещ се за опазването на морската среда в региона.

"Морето, планините и животните тук са уникални“, посочва Полин Жофроа, 22-годишна туристка от Франция. „Определено ще се върна“, планира тя. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:28 | 12.09.22 г.
fallback