fallback

Мюнхен - новата любима дестинация на туристите от Персийския залив

Германският град привлича все повече посетители от арабските страни с добрите си медицински услуги и възможностите за пазаруване на луксозни стоки

14:08 | 28.04.15 г.

Жителят на Абу Даби Рашед Алблуши пътува до Мюнхен, за да получава първокласни медицински грижи. Той не пропуска и възможностите за пазаруване на луксозни стоки.

„Ходя в Мюнхен, защото има най-добрите ортопеди“, посочва 35-годишният мениджър човешки ресурси, докато напуска магазин на Cartier, а коляното му е с превръзка. „Правя си ваканция от цялото нещо“.

Алблуши е посещавал Мюнхен всяка от последните седем години и от 15 години не е ходил в Лондон, който някога беше особено привлекателна дестинация за гостите от Близкия изток. Визитите му са особено изгодни за търговците в германския град, тъй като той често пристига с празна чанта, която е готов да напълни, преди да се прибере вкъщи, пише Bloomberg.

Благодарение на възможностите си в сферата на медицината и разнообразието от луксозни бутици, Мюнхен успя да помогне на Германия да се изпревари Франция и Великобритания и да се превърне в предпочитана дестинация на туристите от страните от Персийския залив, сочат данни на германския туристически съвет DZT. Арабските гости са реализирали 1,5 млн. нощувки в Германия през 2013 г. Прогнозите на съвета са, че до 2020 г. общият им брой ще надмине 2 млн. Повече от една трета от посетителите от арабските страни са ходили в Мюнхен през 2013 г.

На дългата 750 метра Maximilianstrasse заможните купувачи могат да посетят луксозни магазини на марки от Louis Vuitton до Cartier. Гостите от Близкия изток харчат средно по 351 евро на ден в Мюнхен, което е с четири пъти повече спрямо другите чужденци, сочи проучване на консултантската фирма BBE.

Подобни разходи са характерни за места като Лондон и Париж, които обаче губят привлекателността си през последните години поне за тези туристи. През 2011 г. Франция забрани носенето на бурки на обществени места, което доведе до отпадането ѝ от челната тройка на любимите дестинации на хората от арабските държави през същата година. През 2013 г. пък Великобритания отстъпи първото си място на Германия според DZT. Все още няма официални данни за 2014 г.

Забраната на бурки

"Забраната на бурките във Франция уби бизнеса в Париж“, коментира Робърт-Жан Уолтеринг, ръководител на операциите на Sofitel в Германия. „Нашите гости от Близкия изток предпочитаха Лондон, Париж, Женева. Преди пет години Мюнхен и Виена започнаха да набират сили“.

Хотелите в града се адаптират към всичко това. Bayerischer Hof предлага телевизионни канали и халал менюта на арабски, както и календари, включващи молитви. Всички тези усилия се отплащат. Въпреки че гостите от региона преди са посещавали Германия предимно през август, когато температурите в родните им страни са над 40 градуса по Целзий, сега пътуват натам целогодишно според Рифка Абуди, която отговаря за отношенията с гостите от арабския свят в хотел в Мюнхен.

По-дълги почивки

Гостите от Близкия изток не само харчат повече, но и стоят по-дълго. Докато европейските посетители стоят по две или три нощи, тези от арабските страни прекарват по цели седмици в страната.

"Хотелиерската индустрия много зависи от гостите от Персийския залив“, твърди Майкъл Керклох, главен изпълнителен директор на летището в Мюнхен. По думите му медицинският туризъм също набира сили.

В Мюнхен има стотици клиники, специалисти и болници, които се борят с цял спектър от медицински проблеми.

Медицински туризъм

Немските болници и клиники са посрещнали с 35% повече чуждестранни туристи през 2013 г. спрямо пет години по-рано, твърди специалистът по медицински туризъм Йенс Йюсзак. Той очаква, че Германия ще стане един от лидерите в международния медицински туризъм и ще генерира от него 1,1 млрд. евро годишно.

Германските болници и клиники се радват на много добра репутация в Персийския залив, посочва експертът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:11 | 12.09.22 г.
fallback