Австралия, съвместно с Малайзия и Индонезия, ще тества нов метод за проследяване на пътнически самолети, по време на прелитането им над океани. Целта е при инцидент машините да бъдат по-лесно откривани, съобщава онлайн изданието My Foxal.
Тестовете идват продължаващото близо година издирване на самолет на Malaysia Airlines, който изчезна при извършване на полет между Куала Лумпур и Пекин. Самолетът изчезна от радарите на 8 март 2014 година и оттогава няма и следа от него. На борда на самолета пътуваха 239 души.
Новият метод ще позволи самолетите да бъдат засичани на всеки 15 минути, а не както досега – на 30 или 40 минути. За целта ще бъде използвана технологията за определяне на позицията, с която разполагат 90% от самолетите, които летят на по далечните дестинации. Новият метод за засичане просто ще увеличи броя на автоматичните доклади, които ще позволят на наземния контрол по-добре да следи самолетите.
Изчезването на полет 370 на малайзийската компания и продължителното му издирване се оказа от полза за учените в региона, писа по-рано днес и CTV News.
В издирването на машината е била изготвена нова карта на дъното на океана края бреговете на Австралия. Предишната се основаваше на сателитни данни и даваше само предполагаемата дълбочина.Сега с помощта на сонарите, използвани от търсещите екипи, са открити непознати подводни планини и подводни образувания.
Новата карта ще помогне за по-доброто прогнозиране за зараждането на цунами и за изготвянето на прогнози за времето, коментират още учените.
Наученото от продължаващата почти година операция за издирването на самолета ще помогне при организирането на спасителни операции, допълват още анализаторите