fallback

Чехия очаква да се възползва от кино туризма

Страната вярва, че нова комедия ще накара китайците да посещават по-често Прага

13:21 | 08.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Чехия се надява да посрещне наплив от китайски туристи тази година след като азиатската страна пусне романтичния филм „Somewhere Only We Know” през следващия месец, пише Bloomberg.

Заснетата в Стария град в Прага и в средновековен квартал на града лента, разказва историята на млада китайка, която пристига в града, за да се върне обратно по стъпките на романтичната история на баба си през 40-те години на миналия век.

Филмът, който е режисиран от Сю Дзинлей, ще бъде пуснат по кината в континенталната част на Китай на Свети Валентин.

Очакваният голям поток от китайски туристи е десетократно по-голям от този през 2005 г., сочат данни на Чешката статистическа служба. Китайските туристи са сред харчещите най-много в Прага. Те могат да компенсират намаляващия брой посетители от Русия, които не пътуват толкова заради кризата с рублата.

"Филмът има потенциала да привлече милиони китайски зрители и ние очакваме да има огромно влияние върху броя на туристите“, твърди Йржи Дузар, старши мениджър проекти в Държавната агенция по туризма в Чехия. „Моето предположение е, че това ще доведе десетки хиляди китайци в града“.

Около 7,3 млн. туристи са посетили страната, спрямо 10,5 млн. през предходната година. Чехия, която някога живееше в комунистически режим, сега е част от Европейския съюз и НАТО.

Броят на туристите от Китай в страната нарасна с 22% до 163 589 през първите три тримесечия на 2014 г. спрямо същия период през 2013 г. Този на руснаците, посетили Чехия, пък спадна с 9,3% до 545 486.

По думите на Дузар няма нищо лошо в използването на киното за насърчаване на туризма.

„Филмовият туризъм проработи за новозеландците с „Властелина на пръстените“ и ще проработи и за нас“, допълва той.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:56 | 10.09.22 г.
fallback