fallback

Китайските туристи предпочитат да пазаруват в САЩ

През 2013 г. туристите от Китай са похарчили 128,6 млрд. юана извън страната

15:52 | 23.09.14 г.

САЩ са любимата дестинация за пазаруване на китайските туристи и онлайн потребители, сочи ново проучване на Visa и Economic Information Daily, цитирано от Red Luxury.

Миналата година 98,19 млн. китайци са пътували в чужбина. Разходите на китайските туристи извън страната са се увеличили с 24% спрямо 2012 г.

През 2013 г. туристите от страната са похарчили 128,6 млрд. юана (20,9 млрд. долара) извън страната. Тези пътници са похарчили средно по 1368 долара през миналата година.

Има няколко основни фактора, които играят ключова роля за нарастващия брой китайски туристи - има достъп до все повече услуги онлайн, начините за пътуване стават все по-разнообразни, а за китайците става много по-лесно да пътуват в чужбина.

По-младите китайци и тези, които печелят повече, задвижват бума в туризма зад граница. Поколението, родено след 80-те години, представлява 56,2% от хората, които пътуват в чужбина, 26,4% формират родените след 70-те, а 11,3% - хората, родени след 90-те години.

Тези млади китайци често предприемат кратки пътувания, а ваканциите им обикновено продължават по-малко от 10 дни. Най-много пътуват хората с най-високи доходи. Средният месечен доход на китайския турист, пътуващ извън страната, е 11 512 юана, което е три пъти повече от месечния доход в по-големите градове в Китай (3798 юана).

Средният месечен доход на китайско семейство, пътуващо в чужбина, е 20 767 юана.

„Туристите от най-големите китайски градове и тези, които са отишли в чужбина за първи път, имат основен принос за потреблението в чужбина“, твърди Фан Джъюн, който е сред авторите на доклада и професор в Училището по икономика към Renmin University of China.

Въпреки разходите на китайските туристи, покупките на луксозни стоки намаляват през тази година, тъй като много купувачи избират да пазаруват онлайн, а не в чужбина.

Онлайн купувачите от Китай са похарчили 3,1 трлн. юана през 2013 г. Техните любими дестинации за пазаруване са американските сайтове, а южнокорейските онлайн магазини отбелязват спад в продажбите.

„Китайските потребители са станали по-рационални, когато пазаруват в чужбина. Мнозина избират да купуват продукти, свързани със здравето, а не луксозни стоки, и извършват плащания с кредитни карти“, посочва Хоу Сюемин, директор на Hang Seng Bank China.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:49 | 13.09.22 г.
fallback