Пътниците на Qantas и Virgin Australia вече могат да използват мобилните си телефони и други електронни устройства по време на полети, съобщава BBC.
Новото правило важи както за международните, така и за вътрешните линии, по които летят двете австралийски авиокомпании. Решението засяга таблетите, електронните четци, малките игрови конзоли, както и смартфоните.
Досега на пътниците се налагаше да изключват тези устройства по време на полети от съображения за сигурност.
CASA, органът, отговарящ за сигурността по време на граждански полети, обяви късно в понеделник, че одобрява молбите на двете австралийски авиокомпании.
Въздухоплавателните средства, които се произвеждат в момента, се създават така, че смартфоните и другите електронни устройства да не пречат на полетите.
Новото правило означава, че пътниците могат да продължат да играят игри или да пишат имейли на телефоните си по време на излитане и кацане. По-големи устройства като лаптопи обаче ще трябва да бъдат изключени заради риск от турбуленция, посочва говорителят на CASA Питър Гибсън.
"Промяната означава, че пътниците ще имат правото да говорят по телефоните си от гейт до гейт", допълва той. "Но в някакъв момент екипажът може да помоли пътниците да оставят електронните устройства на режим за полети, вероятно преди да започне да говори за правилата за безопасност".
Когато смартфонът бъде поставен в режим за полет, притежателят му вече не може да изпраща текстови съобщения и да се обажда.
По думите на Гибсън следващата стъпка за двете австралийски авиокомпании ще бъде да представят технология, която ще позволи използването на интернет и гласови повиквания по време на полет.
Сателитните телефонни връзки в самолетите са възможни от много години, но са скъпи. По-новите технологии могат да направят разговорите много по-достъпни и да позволят свързването с интернет. Нито Qantas, нито Virgin обаче са направили подобни инвестиции до момента.
"Изследвания с тази технология са направени от Qantas с полет между Сидни и Мелбърн", разкрива Гибсън. По думите му тя изисква много разходи и самите компании трябва да преценят дали могат да ги възстановят след това.
От своя страна, CASA твърди, че други авиокомпании също са склонни да последват примера на австралийските и кандидатстват за разрешение пътниците им да използват някои електронни устройства по време на полети.