fallback

British Airways пуска "одеяло на щастието" за пътниците в първа класа

Одеялото анализира състоянието на пътника и показва дали той е доволен или не

10:21 | 13.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

British Airways, авиокомпанията, която през 90-те първа постави в самолетите си седалки, удобни за спане, е решила да подобри услугите си, свързани със съня по време на полет. Тя е разработила одеяло, което анализира състоянието на пътниците, возещи се в първа класа.

Вълненото „одеяло на щастието“ има вградени миниатюрни оптични светодиоди, които променят цвета си спрямо мозъчните вълни, предавани чрез Bluetooth от лента, поставяща се на главата на пасажера. Синият цвят показва спокойствие и се вижда най-често, когато човек спи дълбоко. Когато пътникът е под стрес или е тревожен, цветът става червен, пише BusinessWeek. 

Високотехнологичното одеяло все още не е пуснато официално в употреба, но десетки доброволци са имали щастието да го тестват по време на трансатлантически полети. Авиокомпанията планира да анализира данните от одеялата, за да направи преживяването по време на полет по-приятно. Смяната на цвета може да информира за промени, свързани с услугите, получавани в самолета, включително времето за хранене, менюто и филмите които се пускат.

Крайната цел на авиокомпанията е да продължи да се разграничава от конкурентите си във време, в което всички авиокомпании имат подобни седалки за спане и хубаво спално бельо.

Освен това одеялото ще помогне на British Airways да анализира факторите, които влияят на пътниците по време на полет и които могат да ги накарат да летят отново със същата авиокомпания.

„Хората пътуват по-дълго и на по-дълги разстояния, а възможността да си починат добре е много важна“, твърди Хенри Хартевелт, туристически анализатор в Atmosphere Research Group в Сан Франциско. По думите му успехът върви ръка за ръка с почивката и концентрацията, а авиокомпаниите са разбрали това, както и факта, че хората плащат за подобни услуги.

Все още не е ясно колко промени ще донесе одеялото, след като бъде пуснато в употреба по време на полет. BusinessWeek предполага, че алкохолните напитки, сънят и забавните филми ще се свързват преди всичко със синия цвят, докато пропуснатите връзки и силната турбуленция ще оцветяват одеялото в червено. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:24 | 11.09.22 г.
fallback
Още от На път виж още