Преди да се качи на борда на самолет, Кристина Монтейро, управляващ директор на JPMorgan Chase & Co., първо проверява къде ще седят колегите ѝ. След това избира място в най-далечната част на самолета.
“Не искам да спя пред погледа на някой от офиса“, посочва 53-годишната жена, представяйки си, че трябва да преживее нощен полет в компанията на колега мъж. Според нея това би било наистина неудобно за нея.
Предвид факта, че все повече жени пътуват по бизнес, всякакви компании – от хотели до проектанти на самолети – мислят все по-активно за комфорта на дамите, пише Bloomberg.
Когато някоя жена, пътуваща по бизнес, поръча късно вечер храна в някой от хотелите на Hayatt Hotels Corp., веригата се опитва да се увери, че клиентът ѝ наистина е получил това, което иска.
Самолетостроителната компания Embraer SA обръща специално внимание на неприкосновеността на личния живот и естетиката във връзка с големия брой жени мениджъри, които пътуват. Boeing пък проектира своите самолети така, че да може да осигури на пътниците в бизнес класата повече уединение.
Жените са най-бързо разрастващият се сегмент сред бизнес пътниците в САЩ, сочи доклад за 2011 г. на School of Hotel Administration към Cornell University. Като цяло компаниите и отделните лица харчат по 1,1 трлн. долара годишно за бизнес пътувания, сочи Глобалната асоциация на бизнес туризма.
„Жените са по-чувствителни към детайлите“, твърди Джей Бийвър, вицепрезидент на бразилската компания Embrarer. По думите му броят на жените, заемащи високи позиции в компаниите, се е увеличил през последните десетилетия, а в много компании предстои дамите да започнат да се изкачват все по-високо в йерархията.
Това е основната причина Hyatt да започне да тества новите си идеи, свързани с пътуващите бизнес дами. Експериментите започват в осем от хотелите на веригата преди повече от година, твърди генералният мениджър на Grand Hyatt Sao Paulo Тиери Гило. В хотелите са създадени специални помещения, запазени само за жени. Настанилите се в тях могат да избират от специално меню, което включва по-малки порции.
Въпреки че промените в туристическата индустрия са добри, тя все още има дълъг път, който да извърви, посочва Монтейро от JPMorgan.
„Понякога след дълъг ден на работа искам просто да изляза, а повечето барове в хотелите са пълни с мъже. Просто искам да се отпусна, а не някой да ме занимава“, допълва тя.