Около 21,7 млн. души се очаква да пътуват с круизни кораби тази година. Американците представляват около половината от всички пътници, избиращи круизни ваканции.
Но множеството публично известни проблеми с круизите и реалностите на този пазар карат компаниите да се борят ожесточено помежду си в опит да създадат ново търсене.
Почти 53% от круизите тръгват от САЩ, сочат от Международната асоциация на круизните линии. Вторият най-голям круизен пазар включва Великобритания и Ирландия, който представлява около 8% от всички пътуващи, пише BusinessWeek.
Един от големите проблеми за круизните компании е, че много хора, които никога не са били на подобна ваканция, смятат, че няма да им хареса.
Основните причини, които те изтъкват, са свързани с пренаселеността на корабите, които пък смятат за пълни с „болезнено затлъстели хора“. Хората се опасяват, че пътническите кораби замърсяват околната среда, че са подходящи преди всичко за възрастни хора, но често има и „противни тийнейджъри“. Други твърдят, че не им харесва идеята да прекарат седмица на кораб.
Индустрията се сблъсква с все по-твърдо ядро от хора, което има негативни предубеждения за пътуването с круизен кораб, твърди изпълнителният директор на Carnival Арнолд Доналд.
Той посочва, че индустрията очевидно не е свършила достатъчно добра работа в комуникацията си с потребителите, които не знаят какво точно представлява круизът. Според Доналд не става дума за 3000 души, които чакат реда си за шведската маса, нито за прекалено пренаселени кораби.
Една от причините круизните пътешествия да се радват на огромна популярност в Китай, Австралия и Нова Зеландия е фактът, че това са нови територии за индустрията. Потребителите там нямат предразсъдъци за това какво представляват круизите.
Освен това индустрията все още не е сигурна какво точно да очаква от родените след 2000 г. Някои от тях все още обикалят с родителите си, но много други просто изключват идеята за подобна ваканция на борда на кораб.