Докато Хонконг продължава да губи своята привлекателност сред китайските туристи, Тайван се превръща във все по-интересна за тях дестинация.
Според Тайванското туристическо бюро броят на туристите от континентален Китай, които са посетили острова по време на почивните дни по случай Деня на труда, се е увеличил с 33% на годишна база до близо 32 000 души, пише Red Luxury.
За сравнение, в Хонконг броят на посетителите е намалял с с 2 на сто, което е и първият спад от девет години насам.
Има много причини, поради които все по-малко китайски туристи предпочитат Хонконг – от забавящата се икономика на Китай до оплакванията на местните жители от туристите. Случаите на неприлично поведение от страна на посетителите предизвика силното недоволство на гражданите и дори доведе до разпалени дебати и протести.
Но каквото и да отблъсква китайците от посещенията в Хонконг, то е добре дошло за Тайван.
Официалните данни сочат, че почти 1 млн. туристи от континентален Китай са посетили острова в периода януари-март, което е 36% скок в сравнение със същия период миналата година.
Освен че се интересуват от местните забележителности, китайците виждат в Тайван ново и интересно място за пазаруване, особено когато става дума за бижута.
По последни данни китайските туристи са далеч по-щедри от всички останали, които посещават Тайван. 60% от средствата, които китайците харчат на острова, са именно за пазаруване. Пристигащите от Хонконг и Макао отделят 30 на сто от парите си за покупки.