fallback

Carnival Corp. продължава инвазията си в Китай

Круизната компания вижда все повече възможности за развитие в азиатската страна

11:27 | 13.05.14 г.

Carnival Corporation ще пусне четвърти кораб в Китай през април следващата година. Стъпката е поредният ѝ опит за надмощие в битката за пътници в бързо развиващия се круизен пазар.

Базираната в Маями круизна компания е най-голямата по рода си в света. Тя планира да трансферира кораба Costa Serena към Шанхай, пише Bloomberg. Така той ще се присъедини към другите три плавателни съда на компанията, които пътуват до пристанища в Япония и Южна Корея, разкри главният оперативен директор на Carnival Алън Бъкълу.

Carnival се опитва да запази позициите си, изправяйки се лице в лице с Royal Caribbean International, който е вторият най-голям круизен оператор в света. Миналия месец Royal Carribean обяви, че новият ѝ кораб Quantum of the Seas ще може да превозва до 4180 гости. Той ще отплава от Шанхай през следващия май и ще пътува до Япония и Корея.

Круизните ваканции са сравнително нова възможност за пътуване в Китай. Carnival беше първата компания, която се престраши да предложи услугите си в региона още през 2006 г. Азиатската страна е на път да стане вторият по големина пазар в света след САЩ до 2017 г., твърди World Travel Market and Euromonitor International

Китайците, заминаващи на круизи, обикновено са по-млади от тези в Европа и САЩ. Пътуват предимно хора между 25 и 45-годишна възраст, които често са придружавани от децата и родителите си, посочва Бъкълу. Тъй като китайците имат по-малко време за почивка, маршрутите са по-кратки, а самите пътешествия са между три и пет дни.

По думите на Бъкълу една от причините китайският круизен пазар да се разраства толкова бързо е фактът, че по-младите клиенти са много активни в социалните мрежи.

„Те правят снимки на ястията, които хапват, споделяйки фотографиите със свои приятели. Така круизната история се разпространява по-бързо“, посочва той.

Седемгодишният кораб Costa Serena включва СПА център на две нива, който разполага и с турска баня, симулатор на автомобилни състезания, водна пързалка, казино и открита алея за бягане. От Carnival смятат да променят менюто, забавленията и стоките в магазините за подаръци, така че те да отговарят на вкусовете на китайските потребители. Компанията ще предлага редица луксозни европейски и американски марки.

През последните години Carnival се опитва да подобри имиджа си и да успокои пътниците си след трагичния случай с кораба Costa Concordia, който потъна край италианския бряг през 2012 г. Друг случай, който изключително притеснява туристите, е пожарът на круизния кораб Triumph.

За да се справи с всичко това, компанията провежда силна маркетингова кампания, за която плати 25 млн. долара. Освен това е направила огромни инвестиции в безопасността и забавленията, които се предлагат на нейните кораби. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:01 | 13.09.22 г.
fallback