Туристите с раници може би най-накрая получават известна доза уважение - поне от икономическа гледна точка, пише Forbes.
Младите хора пътуват повече, прекарват по-дълго време и харчат повече пари за пътешествия, показва нов доклад на базираната в Амстердам Конфедерация за световен студентски и образователен туризъм (WYSE).
През 2012 г. 217 млрд. долара от общо 1,09-те трлн. долара, похарчени за туризъм по света, са дошли от младежи - повишение, което е далеч по-впечатляващо от останалите групи международни туристи.
В момента на младите туристи се падат 20% от международния туризъм, което превръща тази група във важна икономическа сила.
Докладът на WYSE е публикуван през септември и съдържа изследвания, направени между 2002 и 2007 г. Той разглежда въпроса защо, как и къде пътуват младите хора и е базиран на анкети сред над 34 000 млади туристи от 137 държави.
Документът сочи, че в период на нарастваща младежка безработица и мерки за икономии по цял свят, броят на младежите, пътуващи с цел работа, образование и културно обогатяване е по-голям от всякога. Делът на младежите, пътуващи единствено за удоволствие, е намалял от над 75% през 2007 г. до едва 47%.
Все повече младежи "загърбват традиционните почивки на море" в опит да подобрят CV-то си. Според доклада 22% от младите хора, които пътуват в чужбина, искат да научат чужд език, 15% се стремят към обогатяване на професионалния опит, а 15% пътуват, за да учат. Тези дялове са доста над нивата, отчетени през 2007 г.
Нарастват и разходите на студените - от 2007 г. те са се увеличили с 40% въпреки глобалния икономически климат. Разширява се и възрастовата граница на хората, които се определят като "млади туристи".
Попадащите в групата прекарват по-дълго време в чужбина, като освен това далеч не отсядат само в нискобюджетни хотели. Хостелите остават най-популярната форма на места за престой, но те се адаптират, за да отговорят на нуждите на съвременните младежи и увеличават и разнообразяват предлаганите.
Променят се и местата, където пътуват младите хора - те прекарват по-малко време в големите градове за сметка на по-отдалечени и непопулярни дестинации. Все повече млади хора живеят в чужбина и искат да се интегрират към живота на "местните", като се потапят в местната култура.