Американската авиокомпания United Airlines обмисля дали да приеме билетите, издадени миналата седмица на цени от 5 долара. Решението в крайна сметка може да се сведе до въпроса дали стойността на загубените приходи би била по-голяма от евентуалната глоба, която министерството на транспорта би наложило от името на потребители, чиито билети бъдат анулирани, , пише BusinessWeek.
Поради бъг в сайта на авиокомпанията United в продължение на два часа миналия четвъртък той продаваше билети за 0 долара. За да реши проблема фирмата временно спря сайта. Билетите не бяха предлагани през други канали за продажба. Много от тях струваха между 5 и 10 долара общо, т.е. цената единствено на федералната такса сигурност за транзакциите. Експерти твърдят, че проблемът вероятно е възникнал заради тестове в онлайн системата.
През последните няколко години финансовото министерство на САЩ засили политиките си за защита на правата на авиопътниците. През 2011 г. то публикува правила, ограничаващи закъсненията до три часа. След това дойде една жестоко атакувана мярка, предоставяща на пътниците възможност да отменят билета си в рамките на 24 часа след покупката без наказателна глоба. Освен това авиокомпаниите бяха принудени да рекламират цените на билетите си с включени данъци и такси.
В ерата на компютрите редица авиопревозвачи се сблъскват с проблеми със сайтовете си в интернет. Те се посрещат с радост от късметлиите, успели да хванат "промоцията". Миналата година например, около 5000 двупосочни билета на El Al от САЩ до Израел бяха продадени за по 330 долара заради бъг, свързан с прекачване в Европа. El Al реши да уважи билетите, като предложи на клиентите си възможност да изберат полет без прекъсване срещу още 75 долара. През 2011 г. двупосочните на Korean Air от САЩ до островната държава Палау се продаваха само за 485 долара в продължение на четири дни. Фирмата отказа да приеме билетите, но върна парите на купувачите, като им предложи и 200 долара бонус за бъдещи пътувания.
Във всички подобни случаи грешката е на хората, софтуера или и двете. Любопитното в подобни ситуации не е, че се случват грешки, а че машините не могат да хванат грешката достатъчно бързо, за да може тя да бъде отстранена. "Очевидно става въпрос за човешка грешка", коментира Рик Шони, главен изпълнителен директор на FareCompare.com. В същото време обаче той отбелязва, че не е нормално подобна грешка да продължава няколко часа и именно това е изненадващото в случая.