Когато Ли Ю решава да отиде на пътешествие с цел хазарт, тя разглежда опциите в Макао, но хотелите й се струват твърде скъпи. Така че си запазва стая в кораб-казино, който развива дейност в международни води на около час път от Хонконг, пише Bloomberg.
"Не ме интересува храната или другите удобства, единствената ми цел е да играя хазарт", казва Ли, домакиня от близкия Гуанджоу. "Много по-евтино е, отколкото да ходиш в Макао", допълва тя.
Нарастващото търсене от страна на китайци от континенталната част превърна Макао в един от най-големите центрове на хазарта в света. Цените на хотелите там вече са по-високи от тези в Лас Вегас.
По-ниските разходи, по-слабият държавен контрол и облекчените визови изисквания обаче карат все повече китайски комарджии да избират корабите като алтернатива на лъскавите казина в Макао, които миналата година отчетоха приходи за 38 млрд. долара.
Посетителите в осемте корабни казина, отплаващи от Хонконг всяка вечер, са нараснали с 9% до 615 328 души през първата половина на годината. Популярността на този вид кораби е показател за това как новите фирми печелят, докато Макао се мъчи да удовлетвори все по-голямото търсене.
Курортите в Макао работят почти на пълен капацитет. Средната цена на стая през юли е била 175 долара при 108 долара средно за Лас Вегас. В същото време една стая в кораб-казино може да струва само 52 долара.
Макао е единственото място в Китай, където казината са законни. Корабите обаче развиват дейност в международни води, където държавата не може да упражнява контрол.
Операторите на конвенционалните казина твърдят, че не се тревожат от конкуренцията. Корабите предлагат ограничени възможности за хранене или пък пазаруване, а бизнесът им представлява много малка част от хазартната индустрия в Макао.
Туристите от континентален Китай не се нуждаят от отделна виза, за да се качат на круизен кораб, след като вече са влезли в Хонконг. За Макао обаче подобна виза им е необходима.
Корабите напускат пристанището късно вечерта, отварят казината си, след като вече са в международни води, и позволяват на клиентите да залагат през цялата нощ. Едно от големите им предимства е, че тези кораби не плащат данъци върху приходите си, докато казината в Макао дължат данък от 39%.