След периода, в който рецесията успя да изкара туристическия бранш извън релси (през 2009 г. секторът се сви с близо 8%), корпорациите и обикновените туристи отново тръгнаха на път, пише BusinessWeek. Хотелиерите на свой ред отговориха, като повишиха цените на стаите.
Между 2011 и 2012 г. приходите им от стаи за гости са нараснали със 6,3%, а общите приходи от други области като румсървис, спа услуги и търговия са се увеличили едва с 0,5%, според данни на американската компания PKF Hospitality Research. Експертите отбелязват, че в миналото не е имало толкова голямо несъответствие между промяната на приходите от отдаване на стаи и тези от други източници.
Това е една любопитна динамика. Цените на стаите се увеличават, особено при луксозните хотели и тези в големите градове - там заетостта е над 70%. Тъй като пазарът на по-добри стаи става все по-конкурентен, цените също вървят нагоре. След като пътниците пристигнат в най-скъпите си стаи обаче, те са все по-малко склонни да платят 14 долара за бутилка минерална вода или 28 долара за сандвич, както го правеха охотно преди.
Хотелите се адаптират към тази нова реалност по няколко начина - някои просто свиват румсървиса. С други думи - край на скъпите ястия под капаци от неръждаема стомана, които пристигат в стаите ви на количка, бутана от сервитьор. В новия хотел на Иън Шрегер Public Chicago например храната по стаите ще се доставя в хартиени пликове, за да може гостите да я консумират, когато пожелаят. В ресторанта пък само едно ястие струва над 30 долара.