Докато светът все още не се е преборил окончателно с кризата, Близкият Изток може да се похвали с нарастване на интереса към луксозните автомобили, по-добри печалби за заетите в туризма и настаняването, както и с откриването на ново допълнение към търговския център Мол на Емирствата.
В изявление до медиите подразделението на BMW Group за Близкия Изток съобщи, че продажбите на автомобили за първата половина на тази година са нараснали с 13% в сравнение със същия период на изминалата година.
Немският производител на автомобили е продал общо 8 096 броя коли с марката BMW и MINI на клиенти в тази част на света според данни на компанията, цитирани от ArabianBusiness.
Флагманът на компанията BMW, моделът 7 серия, остава най-търсеният и продаван модел сред колите на компанията с 2 402 изтъргувани бройки, доставени до крайните потребители, което представлява ръст от 16% в сравнение с изминалата година.
Междувременно пазарът, където са продадени най-много автомобили на компанията, е Абу Даби – там са били изтъргувани общо 1 707 коли, което е ръст с 38%.
Саудитска Арабия, Оман и Бахрейн отбелязват значителен ръст с продажби съответно от 1 478, 304 и 319 броя, се казва още в изявлението на компанията.
По-хубавите коли са привилегия на по-заможните клиенти. А туризмът и настаняването в Близкия Изток явно се радват на засилен интерес, съдейки по удвоения дял на заработващите между 7 500 и 10 500 долара на месец в сектора в сравнение с изминалата година.
Според изследването, което е поръчано и публикувано в списание Hotelier Middle East, от заетите в хотелиерския бранш 22,4% изкарват месечно между 1500 и 3000 долара, което е малко по-голяма стойност от миналогодишните данни.
Припечелващите между 7 500 и 10 500 долара месечно са с дял от 13,7% спрямо 6,7% година по-рано. Все пак нараства и делът на тези, които са в долната граница по доходи, с доходи до 1500 долара на месец (12,7% от всички заети в отрасъла).
Туризмът в Близкия Изток, и по-специално в Дубай, със сигурност ще почувства допълнително оживление, след като на 13 юли стана ясно, че амбициите на емирството да стане част от маршрута на големите круизни кораби най-накрая ще се сбъднат. От круизната линия Cunard Line съобщиха, че корабът им „Кралица Елизабет“ (Queen Elizabeth), който е с капацитет от 2000 пасажери, ще включи Дубай в маршрута си и ще акостира на пристанището на 31 март 2011. По-големият „Кралица Мери 2“ (Queen Mary 2) ще пристигне в емирството на 3 април същата година.
Много туристи и гости на ОАЕ ще привлече и новото попълнение в Мола на Емирствата (големият търговски център в Дубай, който отвори врати още през 2005 г.). От първи септември тази година търговският център ще се сдобие с бижуто в своята корона – обособна Модна къща. В нея ще има представителства на най-известните и големи модни къщи по света.
Известни са и имената на брандовете, които ще попълнят търговските площи и ще приканват посетителите със своите стоки в Модната къща. Сред тях са Christian Louboutin, Cartier, Canali, Boutique 1, Paul Smith, Marc на Marc Jacobs, Galliano, Versace, See на Chloe, Bottega Venetta, Mulberry, Missoni, Diane von Furstenberg, Sephora най-големият бутиков магазин на D&G в региона.
Реализацията на идеята за стилното допълнение към мола е инициирана от компанията, която го е изградила и го стопанисва - Majid Al Futtaim Properties, и ще добави известните имена към вече съществуващите 472 търговски обекта в мола.