fallback

Модното ревю – една добра инвестиция

Скромно ревю може да струва до 80 хил. евро, но известността, която носи на дизайнера, е 10 пъти по-голяма от направената инвестиция

15:03 | 09.03.10 г.

Минутите до старта на ревюто превръщат и най-спокойния човек в кълбо от нерви – стилисти, гримьори, фризьори – нанасянето на последните щрихи по моделите преди самото ревю обикновено е най-стресовият момент преди шоуто.
На екипа на италианското дизайнерско студио Frankie Morello е отнело около два месеца да се подготвят за представянето на есенно-зимната си колекция за жени 2010/2011. Цялата подготовка е била за ревю от едва 10 минути, в което моделите трябвало да впечатлят журналисти, клиенти и гости.
„Може да намалите всякакви други разходи, но не и тези за ревюто“, обяснява пред Reuters Пиерфранческо Джиглиоти, един от дизайнерите, основали бранда. „Ревютата са най-голямата ни инвестиция. Те са и най-важният момент за нас.“
Старта на модното шоу е най-важният момент за всеки дизайнер, но за да прочете то гладко са нужни месеци подготовка и организация.
От избора на модели и стилисти до осветление и оформяне на поканите – за подготовката на Седмицата на модата в Милано тази година, която се проведе от 24 февруари до 1 март, са се грижили 8 хиляди човека, показват данни на Националната камара за мода на Италия, която организирала събитието.
Екипът започнал работа пет месеца преди старта на ревютата, подбирайки места за представянето на моделите на онези дизайнери, които не разполагат със собствени терени за ревютата си.
Една от целите е изготвяне на график колкото се може по-рано, за да могат дизайнерите да предвидят участието си на модната седмица, както и журналистите да разберат кога чии модели ще бъдат представяни и да организират престоя си в Милано максимално стегнато, с цел да спестят разходи.
Тази година, след като главната редакторка на Vogue, считана за най-влиятелната жена в модните среди, Анна Уинтур официално обяви, че възнамерява да прекара по-малко време на Седмицата на модата, ревютата бяха максимално сгъстени в четиридневна програма.
Камарата е акредитирала около 1 300 журналисти от целия свят за отразяване на събитието в Милано, но всяка модна къща трябва да разпредели отново акредитациите, съобразени с местата около сцената, както и да се съобрази с настроенията и междуличностните особености на лицата от модния бизнес – в случай на конфликт е възможно двама души да откажат да седят един до друг.
Трябва да се вземат предвид и известни личности, които специално да бъдат поканени.
По време на модната седмица Милано бе посетен от хиляди почитатели на модата, ето защо дизайнерите, които имаха тази възможност – Giorgio Armani, Versace и Gucci наеха собствени площи и изложиха там моделите си.
Миналата година, когато кризата най-силно засегна сектора на луксозни стоки и дизайнерският бизнес страдаше от финансови сътресения, няколко модни къщи ограничиха разходите си за ревюта като наеха общи площи в четири центъра на модата по света – Ню Йорк, Лондон, Париж и Милано. По същата причина днес на ревютата вече шампанското и ордьоврите са рядкост – дизайнерите предпочитат да инвестират в моделите и самото шоу.
„Известността, която получава брандът след добро представяне е 10 пъти по-голяма от инвестициите, които са вложени в самото ревю. Това осмисля цялата работа на екипите месеци наред преди шоуто“, обяснява директорът на модната Камара Джулия Пировано.
Малко ревю може да струва на организаторите му около 80 хил. евро, докато по-грандиозно шоу може да надхвърли 1 млн. евро. Някои от топ манекените получават хонорари от 10 хил. евро, за да се разходят с модели на дизайнерите по подиума.
Frankie Morello има 18 модела (през 2009 са били 40), но според дизайнера намалената бройка не е заради ограничаване на разходите. Броят зависи от характера на ревюто и моделите, които се представят.  
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:40 | 13.09.22 г.
fallback