Световната криза притисна потребителите и компанията за производство на спортни стоки Adidas планира да използва "Силата", за да се пребори с рецесията и конкурентите си Puma и Nike Inc., предаде Reuters.
Adidas, която е втората по големина с света компания за спортни стоки след Nike Inc., в началото на месец февруари пусна на пазара първата си колекция, посветена на сагата "Междузвездни войни", която включва кецове "принцеса Леа", якета "Дарт Вейдър" със сваляща се качулка и други стоки. Представянето на колекцията бе подкрепено от един от най-големите привърженици на марката - хип-хоп певецa Снуп Дог.
Adidas представя колекцията си 33 години, след като филмът на Джордж Лукас излезе по световните екрани.
"Междузвездни войни е филм за надеждата. Той представя идеята, че една личност може да промени нещата", посочва Хауард Хофман, президент на Лукас Лайсънс към компанията Лукасфилм.
Кецове, посветени на светлинните мечове на джедаите, струват около 200 долара - те имат микропроцесори "за добро и зло" под връзките, които изчисляват времето, разстоянието и скоростта. Мокасини "лодката на Йода" струват 125 долара.