fallback

Икономическата криза увеличи продажбата на козметика

В трудни времена жените искат да изглеждат по-конкурентоспособни на пазара на труда и полагат повече грижи за външния си вид

15:06 | 09.11.09 г.

Във времена на икономическа криза жените се стараят да изглеждат привлекателни, ето защо продажбата на козметика не само не запада, но и се разраства. На това мнение са и специалистите от компанията за пазарни проучвания и изследвания Mintel, която се зае с анализиране на козметичния пазар във Великобритания за периода на 2008 година.
По данни на компанията за означения период пазарът на козметика във Великобритания е нараснал със 7,4% до 1,2 млрд. паунда. При възходящия обем продажби дамите са започнали да харчат 6,7% повече за бяла козметика и 4,6% повече за парфюми.
Интересно е заключението, че подобен ръст на разходите за козметика за последно е забелязан по времето на Голямата депресия през 1930 година. Тогава дамите са използвали разкрасителните помади, за да си намерят или запазят работата си, да изглеждат по-добре в сравнение с другите претендентки за дадена длъжност. Този феномен бил наречен Lipstick Factor (ефектът на червилото), отбелязва вестник Daily Mail.
По данни на директора на магазин Selfridges Ан Питчър във времена на рецесия жените предпочитат червения цвят, който ги кара да се чувстват по-уверени. Средностатистическата жена на възраст между 25 и 34 години носи в дамската си чанта козметика за приблизително 71 паунда.
Икономическата криза във Великобритания (както и по целия свят) стана една от най-мащабните за последното десетилетие. Ситуацията в страната се усложнява и от силната връзка между икономиката на Кралството с тази на САЩ. Ето защо именно британците се оказаха първите жертви на ипотечната криза.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:05 | 12.09.22 г.
fallback