fallback

Дизайнерът на Мадона навлиза на пазара на шампанско

Французинът създава брандове, които се появяват на стоки за домашни любимци, мотори, а вече и на бутилки шампанско

09:50 | 03.07.09 г.

Френският дизайнер Кристиян Одижие, чиято колекция от тениски, декорирани с мотиви на татуировки, създадени от колегата му Ед Харди, е част от гардероба на Мадона и Бритни Спиърс, разширява бизнеса си с навлизане на пазара на шампанско, съобщава Bloomberg.

 

Преди да се захване с татуировките на Харди през 2004 г., Одижие беше главен дизайнер в модната къща Von Dutch Originals. По думите на французина разширяването на бизнеса му с брандиране на шампанско, водка и дори бира е едва началото на иновативния му бизнес.

 

Одижие е лицензирал девет марки, които общо са регистрирали 172 отделни продукта от различен вид стоки за домашни любимци, мотори до бутилка розе, което се продава за 65 паунда (107 долара). Продажбите на всички тези стоки надхвърлиха 1 млрд. долара миналата година, а продуктите се появиха на пазарите от Китай до Дубай. Това представлява нарастване на приходите с над три пъти в сравнение с предходната година.

 

„Татуировките са много цветни и живописни и могат да се сложат навсякъде – дрехите и виното са само началото”, казва Одижие. „Дизайнът им набира скорост и се превръща в културен феномен”, уточнява той, като допълва, че малко преди смъртта си Майкъл Джексън се е появил с негов дизайн джинси.

 

Одижие изгражда бизнеса си на продажби на лицензи за своите дизайнерски решения, като изображенията се ползват върху нови продукти, за които дизайнерът освен това получава и процент от реализирания оборот. Вторият източник на доходи миналата година му донесе около 74 млн. долара.

Продажбите на Ед Харди и Кристиян Одижие се развиват добре по време на рецесията, те са търсени от големите модни къщи, тъй като цените им не са високи, а проектите им са насочени към масовия пазар, коментира Bloomberg.

 

„Продуктите ми изглеждат луксозни, но всъщност са по джоба на всеки – от децата до 77-годишните” казва Одижие. „Мечтата ми беше да основа лайфстайл компания с всички създадени от мен брандове, след което да имам повече свобода да творя”.

Кристиян Одижие е работил за модни марки като Diesel, Fiorucci и Levi’s преди кариерата си във Von Dutch, където стана известен с дизайнерските кепета, които често се появяваха на главата на Парис Хилтън и Аштън Кътчър. През 2004 г. Одижие получи изключителни права върху дизайна на татуировките на Дон Ед Харди, които използва като свой подпис върху продуктите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 12.09.22 г.
fallback