fallback

Pierre Cardin става китайска марка?

Прочутата френска марка, която неотдавна загърби луксозния си имидж в името на по-високи продажби, сега търси новия си собственик - в Китай

11:58 | 29.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Снимка: Pierre Cardin

Френската модна марка Pierre Cardin скоро може да стане китайска. В момента се водят преговори за продажбата й, като евентуалният купувач ще е група от китайски компании.

„Има преговори. Г-н Карден смята да продаде марката в Китай, като ще бъдат придобити правата и върху глобалната марка“, казва директорката на френската фирма за Китай, цитирана от АФП.

„Разговори се водят с повече от една компания. В момента преговаряме с няколко заинтересовани страни, не е задължително те да са китайски компании“, допълва тя.

По данни на Ройтерс сред групите, с които се водят разговори, е частен китайски производител на обувки. Позовавайки се на китайски медии, агенцията твърди, че Guangzhou Jiansheng Trading иска да купи бизнеса за обувки и кожени стоки на Pierre Cardin в страната. Говорител на китайската компания обаче е отрекъл информацията.

Pierre Cardin се радва на голяма популярност в Китай и Япония, много повече отколкото на родния си пазар в момента. Статутът й на луксозна марка постепенно бе загубен, след като компанията обърна гръб на селективната дистрибуция и пусна продуктите си в масовите търговски обекти. Въпреки това наименованието Pierre Cardin остава в историята на френската висша мода.

Марката е създадена от Пиер Карден, който започва кариерата си в Dior, а впоследствие отваря собствена модна къща, чиято първа колекция е представена през 1953 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:57 | 08.09.22 г.
fallback