Френската модна марка Pierre Cardin скоро може да стане китайска. В момента се водят преговори за продажбата й, като евентуалният купувач ще е група от китайски компании.
„Има преговори. Г-н Карден смята да продаде марката в Китай, като ще бъдат придобити правата и върху глобалната марка“, казва директорката на френската фирма за Китай, цитирана от АФП.
„Разговори се водят с повече от една компания. В момента преговаряме с няколко заинтересовани страни, не е задължително те да са китайски компании“, допълва тя.
По данни на Ройтерс сред групите, с които се водят разговори, е частен китайски производител на обувки. Позовавайки се на китайски медии, агенцията твърди, че Guangzhou Jiansheng Trading иска да купи бизнеса за обувки и кожени стоки на Pierre Cardin в страната. Говорител на китайската компания обаче е отрекъл информацията.
Pierre Cardin се радва на голяма популярност в Китай и Япония, много повече отколкото на родния си пазар в момента. Статутът й на луксозна марка постепенно бе загубен, след като компанията обърна гръб на селективната дистрибуция и пусна продуктите си в масовите търговски обекти. Въпреки това наименованието Pierre Cardin остава в историята на френската висша мода.
Марката е създадена от Пиер Карден, който започва кариерата си в Dior, а впоследствие отваря собствена модна къща, чиято първа колекция е представена през 1953 г.