Със задълбочаване на рецесията в САЩ местните марки като The Gap и Ann Taylor губят клиентите си, докато клоновете на европейски марки H&M и Zara се налагат все по-успешно. Поредно доказателство за успеха на чуждестранните марки на американския пазар е скорошното откриване на магазин от веригата Topshop на Arcadia Group, собственост на британския милиардер Филип Грийн, в Манхатан – един от петте административни центъра на Ню Йорк, известен със стилните магазини и високи цени.
През 1989 година Zara, собственост на милиардера Аманцио Ортега и част от корпорацията Inditex, е първата марка, която пресича Атлантика, припомня Forbes. Испанската компания е известна с добрата си логистична мрежа, която снабдява със стоки страни от целия свят.
Марката предлага сезонни колекции за работещи мъже и жени на цени средно по 70 долара за дреха, която лесно може да бъде сбъркана с модели на Prada или Marni. Интересен факт е, че за компанията често дрехи правят дизайнери от ранга на Александър Маккуин или Стела Маккартни, като цена за вълнен костюм например е около 200 долара. Тази година Zara планира да отвори още 10 магазина в САЩ. Общите продажби за първото тримесечие на 2009 г. на корпорацията са 2,338 млрд. евро, а броят на магазините се е разраснал до 4 359 в 73 страни по света– добра причина за допълнително разширяване на бизнеса.
През 2000 година Zara е последвана от H&M в САЩ. В момента компанията притежава 169 магазина из цяла Северна Америка, а цените на стоките й са дори по-евтини от тези на Zara. Асортиментът задоволява вкусовете както на тийнейджъри, така и на хора от бизнес средите, а цените варират от 30 до 40 долара за блуза до 120 долара за костюм. За 2008 г. общите продажби на H&M са 10,8 млрд. долара, което е с 11% повече от предходната. В стратегията за развитие на компанията влиза отваряне на още 16 магазина на територията на САЩ през следващата година.
Други марки, които последват примера на Zara и H&M, са испанската Mango и японската Uniqlo. От 2006 г., когато навлиза на американски пазар, Mango отваря осем магазина в Лос Анджелис, Ню Йорк, Чикаго и Сан Франциско. Компанията наблюдава нарастване на интернет продажбите си с 50%, дължащо се на американските потребители. За 2008 г. общите продажби са нараснали на 6 млрд. долара от 5,5 млрд. за 2007 и 4,7 млрд. за 2006, което е ръст със 78% от навлизането на компанията на чуждестранния пазар.
Навлизането на евтините марки от Стария континент в САЩ започна едва през последните години. Дотогава европейските брандове се асоциираха с луксозните стоки на Louis Vuitton, Chanel и Gucci и бяха свързвани с известни дизайнерски имена и високите цени.