Търговецът на дребно Next – опора на британските търговски улици, се противопоставя на мрачните икономически настроения в четвъртък, повишавайки прогнозите си за годишните продажби и печалба след топло време през юни и юли, предизвикано от по-добра от очакванията търговия, съобщава Ройтерс.
На фона на веригите супермаркети, които предупреждават, че потребителите започват да намаляват разходите си, докато инфлацията стига двуцифрени нива, анализатори и инвеститори стават все по-внимателни за британската икономика, тъй като домакинствата са изправени пред най-големия натиск от 50-те години.
Next, който търгува от около 500 магазина и онлайн, заяви, че топлото време е помогнало да се стимулират продажбите, а следпандемичното завръщане към официални събития като сватби също е изиграло силна роля.
Въпреки това компанията не очаква темпът на растеж да продължи, тъй като еднократният ефект от топлото време отслабва, а инфлацията изяжда бюджетите на потребителите. Очаква се Английската централна банка да вземе решение за най-голямото увеличение на основния лихвен процент от 1995 г. насам в четвъртък, засилвайки допълнително натиска.
„Не се очаква по-силното от очакваното представяне на продажбите през второто тримесечие да продължи през второто полугодие“, заяви Next.
Сега се очаква продажбите на стоки в пълния размер на цените да се увеличат с около 6,2% през финансовата 2022/23 година спрямо по-ранна прогноза за 5%. Компанията повиши прогнозата си за преди данъците с 10 млн. паунда до 860 млн. паунда.
Next заяви още, че магазините са се справили по-добре от онлайн бизнеса, тъй като тенденциите от пандемията се обръщат.