Модният онлайн търговец на дребно Zalando отчете 58% спад на оперативната печалба за второ тримесечие и по-слаби приходи от продажби. Освен това каза, че очаква да се завърне към растежа и да подобри рентабилността си през втората половина на годината, предава Ройтерс.
Брутният обем на стоките на Zalando е останал без изменение на ниво от 3,8 млрд. евро през тримесечието спрямо същия период на миналата година. От своя страна, приходите от продажби са се свили с 4 на сто до 2,6 млрд. евро.
Коригираната оперативна печалба (EBIT) е спаднала до 77,4 млн. евро от 184,1 млн. евро година по-рано, но се оказа по-висока от тази за първото тримесечие, когато Zalando отчете оперативна загуба от 52 млн. евро.
Компанията посочи по-слабото потребителско доверие, инфлацията и проблемите с доставките като фактори, които засягат търсенето, след като коронавирусната пандемия помогна за записването на успешна 2021 г.
Zalando потвърди прогнозата, която ревизира надолу през юни, като каза, че очаква приходите ѝ от продажби да се увеличат с между 0% и 3%, а коригираната EBIT да е между 180 млн. и 260 млн. евро.