Две от най-големите компании за онлайн търговия с облекло във Великобритания отчетоха забавяне на приходите от продажби – пореден нов знак, че кризата с разходите на домакинствата в страната засяга потребителското доверие, пише Bloomberg.
Asos значително понижи прогнозата за печалбата и приходите си от продажби, а Boohoo Group отчете първия спад на приходите си от продажби във Великобритания в своята история, докато хората купуват по-малко онлайн и връщат повече стоки.
Цената на акциите на Asos потъна с повече от 14%, а акциите на Boohoo понижиха стойността си с около 9% рано тази сутрин в Лондон.
Някога смятани за големите печеливши от блокадите, Asos и Boohoo срещат проблеми, докато тенденциите към обичайното пазаруване се завръщат, а проблемите с веригите на доставките продължават. Търговците на модни стоки на дребно също така са засегнати от все по-голямата конкуренция и нарастващите разходи.
Същевременно купувачите спират да плащат за продукти, които не са от първа необходимост, защото разходите им растат. Китайският гигант Shein, който предлага модни продукти с големи отстъпки, се радва на експоненциален растеж, а собственикът на Zara – Inditex, и Hennes & Mauritz отчитат силно търсене.
Сега Asos очаква приходите ѝ от продажби да нараснат с 4-7% за годината, което е под предходната прогноза от януари за 10-15% растеж. Компанията очаква коригирана печалба преди данъци от 20 млн. паунда (24 млн. долара) до 60 млн. паунда, спрямо по-ранна прогноза за 110 млн. до 140 млн. паунда.
Освен това Asos каза, че нетните ѝ приходи от продажби са засегнати от значително от факта, че потребителите във Великобритания и Европа връщат много от стоките – сигнал, че купувачите започват по-внимателно да подбират покупките си, като се има предвид натиска от ускоряващата се инфлация. През април Asos предупреди, че целта ѝ за годишната печалба е изложена на риск от ускоряващата се инфлация и проблемите, свързани с войната, която Русия води с Украйна.
Отделно от това компанията обяви Антонио Рамос Каламонте за свой главен изпълнителен директор. В момента той е главен търговски директор на Asos. Йорген Линдеман пък беше назначен за председател.
От своя страна, Boohoo отчете 1% спад на британския пазар и 8% свиване на общите приходи от продажби за първото тримесечие, сочи отчетът ѝ. Boohoo посочи, че лошият резултат се дължи на неблагоприятното сравнение с миналата година, когато хората харчеха повече онлайн по време на блокадите. Търговецът на дребно каза, че британските продажби са започнали да се подобряват на месечна база през периода и се очаква допълнителен растеж през останалата част от годината.
Компанията се придържа към по-ранната си понижена прогноза за годината. Тя очаква нисък едноцифрен ръст на приходите. Това ще е най-малкият растеж от първичното ѝ публично предлагане през 2014 г. Освен това Boohoo прогнозира, че рентабилността ѝ ще бъде много по-слаба от историческото ѝ средно ниво.
Цената на акциите на Boohoo е спаднала с 47% от началото на годината, а тази на Asos – с 51%.