fallback

По-слабите резултати на Gucci потопиха книжата на Kering

Блокадите в Китай засягат бизнеса на компанията за луксозни стоки

11:08 | 22.04.22 г.
Автор - снимка
Създател

Цената на акциите на Kering се понижи, след като растежът на най-големия бранд на компанията – Gucci, не успя да отговори на прогнозите за първото тримесечие заради блокадите в Китай, пише Bloomberg.

Приходите от продажби на Gucci, която донесе повече от половината от приходите на на Kering за периода, нараснаха с около 13 на сто на сравнима база, обяви базираната в Париж компания. Анализаторите очакваха около 19% повишение.

Стойността на книжата на Kering спадна около 7% рано в петък в рамките на търговията в Париж.

Данните на Kering следват силните резултати на LVMH и Hermes International от миналата седмица. Гигантите за луксозни стоки спечелиха от възстановяващото се търсене в Европа и Северна Америка, въпреки че свързаните с Covid-19 блокади в Китай и войната в Украйна влошиха инфлационния натиск и проблемите с веригите на доставките. Азиатско-Тихоокеанският регион беше най-големият пазар на Kering за миналата година, като донесе около 38% от приходите ѝ.

„Набраната инерция на продажбите остава много силна, особено сред местните клиенти в Северна Америка и Западна Европа“, обяви Kering по повод резултатите на Gucci. „Представянето в Азиатско-Тихоокеанския регион е по-смесено заради новите мерки за обуздаване на Covid в края на периода, най-вече в контитенталната част на Китай“.

Главният финансов директор Жан-Марк Дюпле заяви, че основите на търсенето в Китай са непокътнати, но блокадите, най-вече в Шанхай, правят ситуацията „изключително трудна“. По думите му сегашната ситуация с блокадите в страната е по-тежка от миналото лято.

Онлайн предизвикателства

Онлайн операциите на групата също са засегнати от затварянето на склад в Шанхай.

„Бих казала, че нямаше насочване онлайн, каквото видяхме при предишните блокади“, коментира Клер Роблет, която съблюдава връзките с инвеститорите в компанията.

Общите приходи на Kering са нараснали с 21% през тримесечието на сравнима база, малко над прогнозите, след като топ брандовете на компанията се представиха добре. Най-голям ръст записа Yves Saint Laurent – с 37%, което се оказа значително повече от прогнозата за 24%. Bottega Veneta също успя да надмине очакванията на анализаторите.

Главният изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино заяви, че Kering “засилва организацията си, за да обхване напълно възможностите на пазара“ в Китай. По-рано този месец Gucci обяви Лорен Катала за президент на модния си бизнес в континентален Китай, Хонконг, Макао и Тайван.

Дюпле обясни пред репортери, че за марките на Kering, особено Gucci, е важно да има по-силни регионални звена, с повече местен персонал в екипите, тъй като всеки пазар има свои особености. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:31 | 14.09.22 г.
fallback