Модният търговец на дребно Ted Baker е „предпазлив оптимист“ за прогнозата си за настоящата година след 35% ръст на приходите от продажби на годишна база през четвъртото тримесечие – период, в който свързаните с пандемията ограничения все още бяха в сила. Новината доведе до ръст на цената на акциите на гиганта, предава Ройтерс.
Британската компания, подобно на други модни вериги, наблюдава възстановяване на търсенето, но хората все още са предпазливи що се отнася до връщането им в градските центрове след бързото разпространение на омикрон варианта, а това продължава да влияе на трафика във физическите магазини.
„Ние сме предпазливи оптимисти, че хората се завръщат, че са обратно на работа, връщат се към някакъв вид – не точно нормалност, но бавно се насочват към излизането навън“, коментира главният изпълнителен директор Рейчъл Озборн.
„Но не очакваме внезапно връщане към нивата отпреди пандемията. Вярваме, че това ще бъде натрупано през годината“, допълва тя.
Приходите от продажби на Ted Baker през тримесечието, завършило на 29 януари, са подкрепени от търсенето на дамско облекло, чанти и обувки.
Стойността на книжата на компанията нарасна с 16% до 102 пенса на Лондонската фондова борса.
Ted Baker, която има близо 400 локации предимно в Обединеното кралство, Европа и Северна Америка, е почти на средата на изпълнението на плана си за преструктуриране на бизнеса, свързан със свиване на разходите и засилване на онлайн присъствието на бранда.
Главният финансов директор Дейвид Уолф коментира пред анализатори, че Ted Baker също така се сблъсква с по-големи разходи за работна ръка и материали, особено в Китай, но успява да компенсира това влияние.