fallback

Adidas: Ще запишем растеж в Китай през 2022 г.

Компанията продължава да залага много на китайския пазар, който е особено важен за растежа ѝ

21:29 | 17.02.22 г.

Германският производител на спортно облекло Adidas заяви, че планира растеж на ключовия си пазар Китай през 2022 г., въпреки че беше засегната от подновените ограничения заради пандемията и от потребителския бойкот на западните марки, предава Ройтерс.

Коментарът беше направен, след като Manager Magazin писа, че Adidas очаква приходите ѝ от продажби в Китай да спаднат с 400 млн. евро през 2022 г., но не цитира източниците си.

Запитан за статията, говорителят на Adidas коментира: „Бизнесът ни в Китай нарасна през 2021 г. и ще нарасне и през 2022 г.“

Приходите от продажби на Adidas в Китай, Хонконг, Макао и Тайван спаднаха с 15% през третото тримесечие, въпреки че бяха нараснали също с 15% през първите девет месеца на годината. Компанията ще обяви пълния си финансов отчет на 9 март.

Западните марки се оказаха под натиск в Китай, след като казаха, че няма да купуват памук от Синдзян заради информация за нарушения на човешките права срещу уйгурите в региона. Пекин отрича каквито и да било злоупотреби.

Миналата година Adidas обяви, че е започнала изпълнението на план в опит да си върне позициите в Китай, който отдавна е най-важният ѝ пазар що се отнася до растежа. Компанията създаде специално студио за маркетинг и увеличи създаването на продукти, насочени изцяло към китайския пазар.

Manager Magazin писа, че ситуацията е сметната за толкова сериозна, че директорът по продажбите на Adidas Роланд Аушел е пътувал до Китай през януари въпреки изискванията за карантина.

През декември конкурентът Nike заяви, че проблемите с доставките и новите блокади заради Covid-19 са довели до 20% спад на приходите ѝ в Китай, Хонконг, Макао и Тайван през фискалното второ тримесечие на компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:42 | 13.09.22 г.
fallback