Компанията за луксозни стоки Richemont записа най-бързия ръст на приходите си от продажби за празничния период от поне десетилетие, а модната група Burberry прогнозира 35% увеличение на печалбата за тази година – поредни сигнали, че пазарът на луксозни стоки отново се представя добре, пише Bloomberg.
По думите на Richemont приходите ѝ са нараснали с 32% при постоянни валути през последното тримесечие на годишна база, изпреварвайки нивата преди пандемията, тъй като потребителите са се насочили към бижута Cartier и модни продукти на Chloe. Burberry има да измине още път до възстановяването до нивата от 2019 г., но твърди, че ръстът на приходите ѝ от продажби се е ускорил, след като британската компания е продала повече продукти без отстъпка.
Търсенето на бижута, часовници и модни стоки се възстановява, докато броят на ваксинираните по света се увеличава, а хората се социализират и пътуват повече. Вчера Prada обяви, че приходите ѝ от продажби са преминали над нивата, които беше достигнала преди коронавирусната пандемия.
Цената на акциите на Richemont нарасна с близо 5,8%, а тази на Burberry – с 5%, след новините.
Звеното за бижута се оказа най-добре представилата се част от бизнеса на Richemont, въпреки че продажбите на модни продукти, аксесоари и кожени стоки също се подобряват. Това е знак, че усилията за преструктуриране на бизнеса набират сили при марки като Chloe и Montblanc.
Въпреки че приходите от продажби на швейцарската компания в Азиатско-Тихоокеанския регион надминаха прогнозите, инвеститорите може да се изненадат, че увеличението в Китай е едва 7% през тримесечието на годишна база. Приходите на този пазар скочиха с 80% през същия период година по-рано.
Китай беше първият пазар, на който индустрията за луксозни стоки се възстанови, така че това е по-скоро ефект, свързан с периода. Въпреки това скорошните блокади в страната, докато тя изпълнява стратегията си за нулев Covid, ще натежат над потреблението там.
Преходен период
Сравнимите приходи от продажби в магазините на Burberry са се увеличили със 7% през тритe месеца до Коледа на годишна база, което се оказа над прогнозите на анализаторите. Част от дрехите и кожените стоки са се представили добре, а марката твърди, че привлича по-млади потребители. Британската компания е в преходен период, а новият ѝ главен изпълнителен директор Джонатан Акройд ще поеме ръководството на 1 април.
Предшественикът му Марко Гобети искаше да направи Burberry по-премиум бранд като намали с три четвърти дистрибуцията, както и намаленията на продукти, за да предлага чантите Olympia и карираните шалове без отстъпки. Тези продажби са продължили да растат с двуцифрен процент спрямо две години по-рано.
Burberry твърди, че сравнимите ѝ продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион са останали без изменение през периода спрямо 2019 г.