Ръстът в продажбите на Gucci се забавя през третото тримесечие, след като коронавирусът се завърна с нова сила в части от Азия, увеличавайки натиска върху новата колекция на марката за силен празничен сезон, съобщава Bloomberg.
Сравнимите продажби на италианската марка са се увеличили с 3,8% на годишна база, съобщи собственикът Kering SA във вторник. За сравнение през второто тримесечие ръстът бе от цели 86%, след като на много места по света бяха вдигнати ограниченията заради коронавирусната блокада. Анализаторите очакваха увеличение от 9,3% през месеците юли-септември.
Представянето в Азия понесе силен удар от новата вирусна вълна, която попречи на пътуванията в Китай, Нова Зеландия, Австралия и др., коментира Жан-Малк Дюпле, главен финансов директор на Kering.
Gucci, която генерира повече от половината от приходите на Kering, представи новата си колекция в края на миналия месец – ход, който според анализаторите ще помогне за продажбите през ключовото четвърто тримесечие.
Тепърва предстои и премиерата на филма House of Gucci – историята за смъртта на наследника на фамилията Маурицио Гучи. Лентата с участието на Адам Драйвър и Лейди Гага се очаква да увеличи разпознаваемостта на марката през така важното четвърто тримесечие.
Продажбите на Kering за първите девет месеца на годината са в общ размер от 12,2 млрд. евро, надминавайки равнището от предпандемичната 2019 г. По-добро от очакваното представяне за третото тримесечие показа Saint Laurent, като продажбите на парижката марка минаха 28%.