fallback

H&M посяга към пазара на музикален мърчъндайз

Компанията отчете по-висока печалба за третото си тримесечие от очакваното

12:14 | 30.09.21 г.

Hennes & Mauritz AB (H&M), пионер в партньорствата с известни дизайнери и артисти, сега иска да грабне дял от пазара на брандирани продукти, които музикантите продават на феновете си, пише Bloomberg.

Шведският гигант, който работи заедно с The Weeknd и Мадона, ще предложи да управлява магазините за мърчъндайз на изпълнители по целия свят през новосъздаденото си Creator Studio.

H&M ще предложи принтиране по заявка „чрез устойчива верига на доставките и глобална мрежа“ и ще съдейства с продажбата на стоките, използвайки своята инфраструктура, сочат по-ранни обяви за работа. Световният пазар на лицензиран мърчъндайз и услуги достигна 293 млрд. долара през 2019 г. според Licensing International.

„Тъй като всяко отделно нещо се произвежда само ако бъде купено от потребители, всеки създател има възможността да адаптира посланието си, да действа по-творчески и да се фокусира върху изграждането на по-смислени отношения с феновете си“, твърди Динеш Нийяр, управляващ директор на Creator Studio.

Първото такова партньорство е сключено с шведската Doors – платформа, която позволява на изпълнителите да организират и изпълняват онлайн концерти, както и да комуникират с фенове, да управляват продажбите на билети и отчисленията си. Това е начин музикантите да поемат контрол върху друг източник на приходи, докато ограничават финансовия риск чрез създаването на дрехи по заявка.

„Чрез нашата платформа и услуга ние създаваме лишена от рискове възможност за генериране на приходи от групи и изпълнители, където минималната поръчка е една и може да бъде изпълнена за дни“, твърди Нияр.

Цената на акциите на H&M нарасна с 3,4%, след като компанията отчете печалба, която надмина очакванията. Печалбата преди данъци за третото фискално тримесечие на компанията е нараснала със 158% спрямо година по-рано до 6,09 млрд. шведски крони. Анализаторите очакваха 5,05 млрд. крони, предава Ройтерс.

В сравнение със същото тримесечие на 2019 г., преди пандемията, печалбата се е увеличила с 22 на сто.

„Есенната колекция беше посрещната добре“, твърди H&M. „Приходите за септември 2021 г. са малко по-високи спрямо същия месец на миналата година в местни валути, въпреки че не можем да отговорим напълно на търсенето заради проблеми и забавяния в продуктовия поток“.

H&M предложи изплащането на дивидент от 6,50 крони на акция през ноември.

Въздействието на пандемията върху търговеца на модни стоки на дребно отслабва. Компанията успя да отвори почти всичките си магазини. Само 50 от магазините ѝ в момента са временно затворени, спрямо 1800 по-рано тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:30 | 12.09.22 г.
fallback