fallback

Печалбата на Levi Strauss надмина очакванията

Потребителите залагат на нови размери и модели дрехи, твърди компанията

14:25 | 09.07.21 г.

Levi Strauss & Co. обяви, че купувачите в САЩ и Китай се запасяват с деним в нови размери и стилове, след като започнаха да прекарват повече време извън домовете си с отслабването на пандемията, пише CNBC.

Тенденцията, наблюдавана както в магазините, така и онлайн, е подкрепила печалбата и приходите на компанията през фискалното второ тримесечие, като те надминават очакванията на анализаторите. Въпреки че приходите от продажби все пак са с 3% по-ниски спрямо тези от 2019 г., търговецът на дребно очаква приходите за фискалното трето тримесечие да достигнат предпандемичните нива. Това е нещо, което Levi по-рано не очакваше да постигне до четвъртото си тримесечие.

Цената на акциите на компанията се повиши с около 3% по време на следборсовата търговия в резулта на новините.

Въпреки че компанията повиши прогнозата за приходите и печалбата си за останалата част от годината, фирмата предупреди, че приема, че това ще се случи, ако пандемията по света не се влоши.

„Има много неща, които са извън нашия контрол, като пандемията... и Делта вариантът, и какво ще се случи по-нататък“, коментира главният изпълнителен директор Чип Бърг в интервю по телефона. "Екипът демонстрира много голяма гъвкавост и способност да реагира“, допълва той.

Levi заяви, че е генерирала 65 млн. долара печалба, или 16 цента на акция, спрямо нетна загуба от 364 млн. долара, или 91 цента на акция, година по-рано. Като се изключат еднократните корекции, компанията е спечелила по 23 цента на акция, надминавайки прогнозите за 9 цента на акция.

Приходите на компанията са скочили със 156% до 1,28 млрд. долара спрямо 498 млн. долара година по-рано. Това се оказа над очакваните 1,21 млрд. долара.

Продажбите в САЩ и Китай са надминали нивата от 2019 г., но в Европа все още не могат да постигнат това заради все още затворените магазини поради здравната криза. Близо една трета от европейските магазини и 17% от локациите на дружеството по света, са били затворени през периода.

Компанията заяви, че 92% от магазините ѝ са отворени към настоящия момент.

Увеличенията на цените, спестяванията от суровини и по-ниската промоционална активност са подкрепили печалбата. Компанията записа рекорден марж на печалбата и заяви, че вече е  коригирала повечето от продуктовите си разходи през първата половина на фискалната 2022 г., за да вземе предвид ниската едноцифрена инфлация.

Същевременно дружеството работи по засилване на операциите за търговия на едро, като инвестира в отношенията си с ключови партньори, като Nordstrom. Приходите от продажби на едро през последния отчетен период са скочили със 167% спрямо година по-рано.

Компанията все още развива дигиталния си бизнес. Глобалните ѝ онлайн приходи от продажби са нараснали със 75% на годишна база, като вече представляват 23% от общите приходи.

За фискалната 2021 г. компанията очаква коригирана печалба между 1,29 и 1,33 долара на акция. Прогнозата на анализаторите е за 1,15 долара на акция.

Компанията смята, че през втората половина на годината приходите ѝ от продажби ще нараснат с 28 до 29 на сто спрямо година по-рано, и ще са с 4-5% по-високи спрямо тези за 2019 г. Компанията не дава конкретна прогноза за фискалната година, но твърди, че приходите ѝ трябва да са близки до нивата от 2019 г. Анализаторите прогнозирах 24,6% ръст на приходите спрямо 2020 г.

Levi повиши дивидента си за третото тримесечие с 2 цента на акция до 8 цента.

От началото на годината цената на акциите на фирмата е скочила с близо 40%, а пазарната капитализация достига 11,2 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:32 | 02.09.22 г.
fallback