Тримесечните приходи на H&M, вторият по големина търговец на модни стоки в света, са се увеличили спрямо година по-рано, след като рестрикциите, наложени заради пандемията, бяха разхлабени. И все пак приходите останаха доста под нивото им през 2019 г., предава Ройтерс.
Шведската група заяви, че нетните ѝ приходи от продажби са нараснали с 62% през фискалното ѝ второ тримесечие спрямо година по-рано, или със 75%, измерено в местни валути. Те са достигнали 46,5 млрд. крони (5,59 млрд. долара). Анализатори, анкетирани от Refinitiv, по-рано дадоха средна прогноза за 66% от ръст на нетните приходи.
През същото тримесечие миналата година пандемията и правителствените мерки за забавяне разпространението на коронавируса нанесоха удар на глобалната търговия. Близо 4000 от общо 5000 магазина на H&M по света бяха затворени.
В сравнение с второто тримесечие на 2019 г. настоящите нетни приходи на H&M са с 19% по-малки.
„След като все повече хора са ваксинирани, а редица пазари постепенно позволиха магазините да бъдат отново отворени, силното възстановяване на групата H&M продължава“, посочи компанията в изявление.
„Онлайн продажбите продължиха да се развиват много добре, въпреки че магазините отвориха. Това показва, че потребителите оценяват колекциите и могат да пазаруват през предпочитания от тях канал“, допълват от H&M.
Компанията твърди, че приходите в местни валути за периода от 1 до 13 юни са с 35% по-високи спрямо тези година по-рано и са с 2% повече спрямо същия период на 2019 г.
H&M посочва, че около 180 магазина са временно затворени към 13 юни, което е значително по-малко спрямо 1300 в началото на март, но е повече от 140-те в края на май.
Пазарният лидер Inditex, собственик на Zara, и по-малкият конкурент Next също отчетоха възстановяване на продажбите благодарение на разхлабването на ограниченията.
Миналата седмица Inditex заяви, че приходите ѝ от продажби за май и началото на юни са били по-високи от тези преди две години.
Очаква се H&M да публикува пълните си финансови резултати за второто тримесечие на 1 юли.